Jag har ett hörnbadkar i mitt badrum som inte fungerar. Inget händer när jag trycker på startknappen. Vem skallman vända sig till för att få hjälp? Den tidigare ägaren påstår att allt fungerade när han sist använde det, och jag kan ju inget bevisa, men jag tror att han ljuger..
 
Kolla märket på badet och kolla återförsäljare. Ring sen dom så hjälper dom dig.
 
Holmspel skrev:
Kolla märket på badet och kolla återförsäljare. Ring sen dom så hjälper dom dig.
TACK Holmspel! Skall försöka den vägen..
 
Kan kanske vara bra att först kolla att säkringen är hel/tillslagen, att jordfelsbrytaren ej löst ut,
och att kontakten sitter i, om det inte är fast anslutet.
 
KnockOnWood skrev:
Kan kanske vara bra att först kolla att säkringen är hel/tillslagen, att jordfelsbrytaren ej löst ut,
och att kontakten sitter i, om det inte är fast anslutet.
Jordfelsbrytaren har ju inte löst ut, men jag vet inte var kontakten sitter...måste väl tillkalla en elektriker...
 
Har du kikat under karet?
Där kan sitta en jordfelsbrytare (och säkringar) som bara rör det aktuella badet.
 
Det är inte så löjligt enkelt att det sitter en strömbrytare någonstans på badkaret? Normalt vill man ju kunna stänga av fast ansluten utrustning med en allpolig brytare.
 
KnockOnWood skrev:
Har du kikat under karet?
Där kan sitta en jordfelsbrytare (och säkringar) som bara rör det aktuella badet.
Men jag kan inte titta under badkaret, det är ju en stor täckplåt som går längs hela karet..måste ta hit någon..Tack för alla tips.. I ögonblick som detta, skulle man ha en "gubbe"..
 
Ring förre ägaren och fråga hur man ska göra. Om det finns några knappar, brytare, säkringar etc.
 
amanna skrev:
Men jag kan inte titta under badkaret, det är ju en stor täckplåt som går längs hela karet..måste ta hit någon..Tack för alla tips.. I ögonblick som detta, skulle man ha en "gubbe"..
Täckplåten måste rimligtvis vara möjlig att lossa för att komma åt under karet. På vårt tidigare bubbelkar var det en täckplåt som hade 2 plastspännen som enkelt fördes åt sidan och sedan var plåten lös att lyftas bort.

Kolla!
 
amanna skrev:
Men jag kan inte titta under badkaret, det är ju en stor täckplåt som går längs hela karet..måste ta hit någon..Tack för alla tips.. I ögonblick som detta, skulle man ha en "gubbe"..
Jag kan lova dig att förmågan att lossa en täckplåt inte har det minsta att göra med om man är gubbe eller gumma.
Nyckeln till att lyckas är att försöka, inte att säga att man inte kan
 
  • Gilla
Solari
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.