1 232 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
Bubbelbadkar utan bubbel
Jag har ett hörnbadkar i mitt badrum som inte fungerar. Inget händer när jag trycker på startknappen. Vem skallman vända sig till för att få hjälp? Den tidigare ägaren påstår att allt fungerade när han sist använde det, och jag kan ju inget bevisa, men jag tror att han ljuger..
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Kan kanske vara bra att först kolla att säkringen är hel/tillslagen, att jordfelsbrytaren ej löst ut,
och att kontakten sitter i, om det inte är fast anslutet.
och att kontakten sitter i, om det inte är fast anslutet.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Har du kikat under karet?
Där kan sitta en jordfelsbrytare (och säkringar) som bara rör det aktuella badet.
Där kan sitta en jordfelsbrytare (och säkringar) som bara rör det aktuella badet.
Men jag kan inte titta under badkaret, det är ju en stor täckplåt som går längs hela karet..måste ta hit någon..Tack för alla tips.. I ögonblick som detta, skulle man ha en "gubbe"..KnockOnWood skrev:
Täckplåten måste rimligtvis vara möjlig att lossa för att komma åt under karet. På vårt tidigare bubbelkar var det en täckplåt som hade 2 plastspännen som enkelt fördes åt sidan och sedan var plåten lös att lyftas bort.amanna skrev:
Kolla!
Jag kan lova dig att förmågan att lossa en täckplåt inte har det minsta att göra med om man är gubbe eller gumma.amanna skrev:
Nyckeln till att lyckas är att försöka, inte att säga att man inte kan
Klicka här för att svara