Har en Honda HRX476 C2 VYE och jag behöver hjälp. Jag har googlat och googlat efter en lösning utan resultat.
Tappade drivningen någon gång förra året och nu var det dags att skruva isär den för att laga. Ser att drivremmen har hoppat av. Tänkte att den bara hade tvingats av pågrund av att jag kört på något. Men märker att det finns en fjäder som hänger löst. Och jag kan inte alls förstå vart den ska fästas på den lösa sidan. Hoppas att någon här har lösningen åt mig. Den borde kanske sitta fäst rakt uppåt för att hålla upp själva drivväxeln eller vad delen kan tänkas heta, men hottar som sagt ingenstans den kan fästas. Kanske stt jag saknar någon del som också har ramkat bort som jag inte vet om?
Tappade drivningen någon gång förra året och nu var det dags att skruva isär den för att laga. Ser att drivremmen har hoppat av. Tänkte att den bara hade tvingats av pågrund av att jag kört på något. Men märker att det finns en fjäder som hänger löst. Och jag kan inte alls förstå vart den ska fästas på den lösa sidan. Hoppas att någon här har lösningen åt mig. Den borde kanske sitta fäst rakt uppåt för att hålla upp själva drivväxeln eller vad delen kan tänkas heta, men hottar som sagt ingenstans den kan fästas. Kanske stt jag saknar någon del som också har ramkat bort som jag inte vet om?
Hej. Har du fått rätt på drivningen till din Honda gräsklippare?K Knallhatt skrev:Har en Honda HRX476 C2 VYE och jag behöver hjälp. Jag har googlat och googlat efter en lösning utan resultat.
Tappade drivningen någon gång förra året och nu var det dags att skruva isär den för att laga. Ser att drivremmen har hoppat av. Tänkte att den bara hade tvingats av pågrund av att jag kört på något. Men märker att det finns en fjäder som hänger löst. Och jag kan inte alls förstå vart den ska fästas på den lösa sidan. Hoppas att någon här har lösningen åt mig. Den borde kanske sitta fäst rakt uppåt för att hålla upp själva drivväxeln eller vad delen kan tänkas heta, men hottar som sagt ingenstans den kan fästas. Kanske stt jag saknar någon del som också har ramkat bort som jag inte vet om?
Jag har likadant fel. Bakhjulsdriften slutade häromdagen att fungera
Jag har inte fixat det själv än, så är inte 100% att det löser hela problemet. Men för mig så hade den delen som är numrerad som 2 på bilden ramlat bort. Det gör att fjädern inte är spänd och allt är slappt. Se om du har samma problem. Du ser den, eller inte, när du öppnar luckan bak på gräsklipparen.
Klicka här för att svara


