3 260 läst ·
43 svar
3k läst
43 svar
Honda CRV 1999 kan den klara en besiktning till? Hjälp!
Hade inte lagt en krona på en enda del innan jag hade lyckats fixat den helvetesrosten och var säker på att den skulle gå igenom. Det räcker inte att fixa det kosmetiskt för det kommer bli sju resor värre nästa år…
Men du. Du driver med oss, eller hur?? Menar du verkligen allvar att du skulle lägga pengar på delar att få igenom den?
Men du. Du driver med oss, eller hur?? Menar du verkligen allvar att du skulle lägga pengar på delar att få igenom den?
den är jag också osäker på - skyddsbälg till styrservo.MultiMan skrev:
Du har suddat uppgifter om vad det är för bil exakt (regnummer/chassinummer) så det går inte att söka enkelt på alla tillbehörsfirmor som finns, i Sverige eller utomlands, så det får du göra själv. Mycket tveksamt om det finns delar till 25 år gamla standardbilar.
En sak jag inte får ihop är det som på papperet anges som skyddsbälg till styrservo. Det är väl ändå en inre drivknut med en totalt slut gummivulkning där axeln fäster i leden, dessutom?
här har du bilder..
ja asså svetsa o fixa rost är ju inget problem, o om delarna ens finns o köpa o inte som @Stefan N tänker att jag ska svetsa ihop allt själv så är det ju ett plus! vadådå? berätta gärna..J Jo-han skrev:Hade inte lagt en krona på en enda del innan jag hade lyckats fixat den helvetesrosten och var säker på att den skulle gå igenom. Det räcker inte att fixa det kosmetiskt för det kommer bli sju resor värre nästa år…
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 871 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 871 inlägg
Jag ska söka lite så fort jag har tid nu när det finns bättre uppgifter, men det utan tvekan allvarligaste och jobbigaste felen att rätta till är alla rostskador på bakvagnens infästningar. Då duger det oftast inte med att punkta fast lite plåt utan det krävs betydligt mer omfattande arbete.
Du vet skillnad på styrservo och drivknutar hoppas jag? Eftersom du visar på på drivknut men du har tvåa på styrservodamask.
Du vet skillnad på styrservo och drivknutar hoppas jag? Eftersom du visar på på drivknut men du har tvåa på styrservodamask.
jag tog mest de bilderna för mig själv om jag skulle byta allt när jag ändå höll på, men då kommer nog @Stefan N efter mig XD är det damasken säger dudå?MultiMan skrev:
Jag ska söka lite så fort jag har tid nu när det finns bättre uppgifter, men det utan tvekan allvarligaste och jobbigaste felen att rätta till är alla rostskador på bakvagnens infästningar. Då duger det oftast inte med att punkta fast lite plåt utan det krävs betydligt mer omfattande arbete.
btw , tack för all hjälp! du har varit mest hjälpsam hittillsMultiMan skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 871 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 871 inlägg
Innerskärm, höger bak: https://www.trodo.se/innerskarm/honda-cr-v-i-rd-2-0-16v-rd1-rd3-108kw-24232-cid
vänster sida hittar jag inte hos någon.
Som väntat finns inte mycket till så gamla bilar. Motorhuv finns t ex, men inga bärande delar i bakvagn. I stort sett måste du tillverka allt själv eller köpa från skrot.
Damasker, styrservo, varierar i utförande så måste kollas vad som sitter nu: https://www.trodo.se/dammskydd-styrvaxel/honda-cr-v-i-rd-2-0-16v-rd1-rd3-108kw-24232-cid
Här har du alla varianter till drivaxlarna, finns massor: https://www.trodo.se/damasker-drivaxel/honda-cr-v-i-rd-2-0-16v-rd1-rd3-108kw-24232-cid
Som väntat finns inte mycket till så gamla bilar. Motorhuv finns t ex, men inga bärande delar i bakvagn. I stort sett måste du tillverka allt själv eller köpa från skrot.
Damasker, styrservo, varierar i utförande så måste kollas vad som sitter nu: https://www.trodo.se/dammskydd-styrvaxel/honda-cr-v-i-rd-2-0-16v-rd1-rd3-108kw-24232-cid
Här har du alla varianter till drivaxlarna, finns massor: https://www.trodo.se/damasker-drivaxel/honda-cr-v-i-rd-2-0-16v-rd1-rd3-108kw-24232-cid
tack, innerskärmar finns massor även från tysklan o hjulhus, inga prob där , jag tycker inte bakvagnen behövs bytas mer behandlas men det är kanske bara jag, och damasken styrservon blir ju dock jobbig o byta men den finns ju, nu är det bara infästningarna kvar..!MultiMan skrev:
Innerskärm, höger bak: [länk]
Damasker, styrservo, varierar i utförande så måste kollas vad som sitter nu: [länk]
Här har du alla varianter till drivaxlarna, finns massor: [länk]
Klicka här för att svara