3 024 läst ·
43 svar
3k läst
43 svar
Honda CRV 1999 kan den klara en besiktning till? Hjälp!
En bil med det miltalet och skicket fixar man om man tycker det är roligt att laga rost, eller av känslomässiga skäl.
Ekonomi finns det inte i att göra det, men görbart är det om du har tiden och kunskapen och ett antal pengar för prylar, plåt, lack osv, ingenting är omöjligt.
Ekonomi finns det inte i att göra det, men görbart är det om du har tiden och kunskapen och ett antal pengar för prylar, plåt, lack osv, ingenting är omöjligt.
exakt! du har rätt, o jag behöver inte bilen så men mer att vilja ha igång den då den går väldigt bra! dessa motorer slutar aldrig..mikethebik skrev:
okej, förklara gärna mer..? enligt mig är där 3 större delar som ska bytas..och vet du vilka dessa är får du gärna länka till dessa delar. Infästningarna är 2 delar eller 2 rör som har ca 4 skruvar totalt..är det komplext?Stefan N skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 902 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 902 inlägg
Ok, du gör såklart som du vill. Det är ju bra att du kan göra själv, men bara framrutan kostar väl mer än det är värt, även om du har halvförsäkring på bilen. Lägg på övriga delar så springer det iväg ordentligt, bara i materialkristofer12345 skrev:
jo, någon sanning ligger det ju i det men hade jag vetat vad resten kostar i delar hade man kunnat ha en bättre uppfattning.Fairlane skrev:
Jo men när du ska börja kapa och svetsa här hur tror du det går?kristofer12345 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag antar att du svetsar som en gud eftersom du vill ta dig an detta?
Sen lär ju inget finnas färdigt att bara köpa, det ska ju tillverkas först.
ja, är ganska duktig på svets ja, men jag visste inte att dessa inte kunde köpas färdiga? är det så?Stefan N skrev:
Youtube har lösningen.
Sökte på "honda crv rust repair" och fick oroande många träffar.
Sökte på "honda crv rust repair" och fick oroande många träffar.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Du har suddat uppgifter om vad det är för bil exakt (regnummer/chassinummer) så det går inte att söka enkelt på alla tillbehörsfirmor som finns, i Sverige eller utomlands, så det får du göra själv. Mycket tveksamt om det finns delar till 25 år gamla standardbilar.
En sak jag inte får ihop är det som på papperet anges som skyddsbälg till styrservo. Det är väl ändå en inre drivknut med en totalt slut gummivulkning där axeln fäster i leden, dessutom? Om vi inte fått bild på styrservobälgen, utan detta är under "bra att veta" så är det ändå fel då det knappast är fastsättningen som är lös utan bälgen har ju gått av på mitten.
En sak jag inte får ihop är det som på papperet anges som skyddsbälg till styrservo. Det är väl ändå en inre drivknut med en totalt slut gummivulkning där axeln fäster i leden, dessutom? Om vi inte fått bild på styrservobälgen, utan detta är under "bra att veta" så är det ändå fel då det knappast är fastsättningen som är lös utan bälgen har ju gått av på mitten.