En bil med det miltalet och skicket fixar man om man tycker det är roligt att laga rost, eller av känslomässiga skäl.
Ekonomi finns det inte i att göra det, men görbart är det om du har tiden och kunskapen och ett antal pengar för prylar, plåt, lack osv, ingenting är omöjligt.

• Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
detta är inget lösningsorienterat forum längre...:/
Jag tror inte du inser omfattningen att byta balkar och det på bilen. Vore ren idioti att lägga en enda minut på den bilen.

• Gilla
  • Ledsen
Festlund och 2 till
  • Laddar…
kristofer12345
mikethebik mikethebik skrev:
En bil med det miltalet och skicket fixar man om man tycker det är roligt att laga rost, eller av känslomässiga skäl.
Ekonomi finns det inte i att göra det, men görbart är det om du har tiden och kunskapen och ett antal pengar för prylar, plåt, lack osv, ingenting är omöjligt.
exakt! du har rätt, o jag behöver inte bilen så men mer att vilja ha igång den då den går väldigt bra! dessa motorer slutar aldrig..

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
kristofer12345
Stefan N Stefan N skrev:
Jag tror inte du inser omfattningen att byta balkar och det på bilen. Vore ren idioti att lägga en enda minut på den bilen.
okej, förklara gärna mer..? enligt mig är där 3 större delar som ska bytas..och vet du vilka dessa är får du gärna länka till dessa delar. Infästningarna är 2 delar eller 2 rör som har ca 4 skruvar totalt..är det komplext?

Fairlane
jag kan fixa allt själv, behöver bara hitta delar, har hittat allt till hjulhusen men punkt 1,2 o 3 behöver jag hitta.
Ok, du gör såklart som du vill. Det är ju bra att du kan göra själv, men bara framrutan kostar väl mer än det är värt, även om du har halvförsäkring på bilen. Lägg på övriga delar så springer det iväg ordentligt, bara i material

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Fairlane Fairlane skrev:
Ok, du gör såklart som du vill. Det är ju bra att du kan göra själv, men bara framrutan kostar väl mer än det är värt, även om du har halvförsäkring på bilen. Lägg på övriga delar så springer det iväg ordentligt, bara i material
jo, någon sanning ligger det ju i det men hade jag vetat vad resten kostar i delar hade man kunnat ha en bättre uppfattning.

okej, förklara gärna mer..? enligt mig är där 3 större delar som ska bytas..och vet du vilka dessa är får du gärna länka till dessa delar. Infästningarna är 2 delar eller 2 rör som har ca 4 skruvar totalt..är det komplext?
Jo men när du ska börja kapa och svetsa här hur tror du det går?
Rostig bilunderrede med synliga skador och rör som ser slitna ut, vilket kan behöva svetsas och repareras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag antar att du svetsar som en gud eftersom du vill ta dig an detta?
Sen lär ju inget finnas färdigt att bara köpa, det ska ju tillverkas först.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
kristofer12345
Stefan N Stefan N skrev:
Jo men när du ska börja kapa och svetsa här hur tror du det går?
[bild]
Jag antar att du svetsar som en gud eftersom du vill ta dig an detta?
Sen lär ju inget finnas färdigt att bara köpa, det ska ju tillverkas först.
ja, är ganska duktig på svets ja, men jag visste inte att dessa inte kunde köpas färdiga? är det så?

klosp11
Jag är nyfiken hur gick den igenom besiktningen förra året??

• Gilla
  • Haha
john.h och 5 till
  • Laddar…
kristofer12345
klosp11 klosp11 skrev:
Jag är nyfiken hur gick den igenom besiktningen förra året??
jag med, tror inte rostskadorna är så allvarliga.. nu @Stefan N drar du väl av dig håret XD Men det kanske går snabbt sista tiden.. dock har den varit avställd ett tag.

kristofer12345
Stefan N Stefan N skrev:
[länk]
ja, hade jag haft råd och muta hade jag gjort det (skämt o sido). Nuhar min bil stått avställd sedan 21 om jag minns rätt så nej, inga mutor här. Men du svara fortfarande inte på om dessa delar går och köpa vilket jag tycker är märkligt?

Youtube har lösningen.
Sökte på "honda crv rust repair" och fick oroande många träffar.

• Haha
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
massa roliga kommentarer här men inga nyttiga XD

MultiMan
Du har suddat uppgifter om vad det är för bil exakt (regnummer/chassinummer) så det går inte att söka enkelt på alla tillbehörsfirmor som finns, i Sverige eller utomlands, så det får du göra själv. Mycket tveksamt om det finns delar till 25 år gamla standardbilar.

En sak jag inte får ihop är det som på papperet anges som skyddsbälg till styrservo. Det är väl ändå en inre drivknut med en totalt slut gummivulkning där axeln fäster i leden, dessutom? Om vi inte fått bild på styrservobälgen, utan detta är under "bra att veta" så är det ändå fel då det knappast är fastsättningen som är lös utan bälgen har ju gått av på mitten.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.