1 675 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Homey Pro 2023, Solceller, smart styrning VP
Har skaffat Homey pro 2023.
Behöver hjälp att få till något smart flow för att styra min vämrepump till att gå när jag producerar mycket el med solpanelerna, gärna med nån variabel med elpriset med.
Men får inte va av o på av o på utan ska hålla i i en timmme eller så när jag väl fått upp den nivån på produktionen som önskas, även om produktionen droppar tillfälligt.
Behöver hjälp att få till något smart flow för att styra min vämrepump till att gå när jag producerar mycket el med solpanelerna, gärna med nån variabel med elpriset med.
Men får inte va av o på av o på utan ska hålla i i en timmme eller så när jag väl fått upp den nivån på produktionen som önskas, även om produktionen droppar tillfälligt.
Lite mer information, har SMA växelriktare och deras APP i homeyn
Har Homewizzard P1 mätare och deras APP i homeyn
Har även power by the hour APP
Har Homewizzard P1 mätare och deras APP i homeyn
Har även power by the hour APP
Vet att det är en gammal tråd, men här är ett förslag iaf.
Har din värmepump en utegivare så kan du med hjälp av en Shelly Uni och några motstånd lura VP att det är antingen högsommar ute eller iskall vinter (typ så som Ngenic Tune gör), typ samma som att säga av och på. Sen är det bara att sätta upp ett flöde där du antingen ställer in högsommar eller iskall vinter temperatur beroende på elpris och produktion av solceller.
Har din värmepump en utegivare så kan du med hjälp av en Shelly Uni och några motstånd lura VP att det är antingen högsommar ute eller iskall vinter (typ så som Ngenic Tune gör), typ samma som att säga av och på. Sen är det bara att sätta upp ett flöde där du antingen ställer in högsommar eller iskall vinter temperatur beroende på elpris och produktion av solceller.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Nimly lås + Homey Pro
Villalarm & Hemautomation -
Tio procent lägre huspris 2023 än året före
Artikelkommentarer -
Top 12: Populäraste nya projekten 2023
Artikelkommentarer -
Produktionsåret 2023 - vart ligger ni relativt estimat?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Produktionssiffror sommar 2023
Solceller, Solfångare, Solenergi