Nytt tillägg/app till Home Assistant för att bygga ESPhome-enheter. Funkar parallellt med ESPhome Builder.

• Gilla
knightjocke
  • Laddar…
Installerat Immich för bild/video lagring
En usb ssd disk enbart för lagring, tänkte komplettera med en mekanisk disk och ev en till ssd som lagras på annan plats

Fantastiskt med tid man sparar med AI, speciellt när man inte är duktig på engelska

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
nino nino skrev:
Installerat Immich för bild/video lagring
En usb ssd disk enbart för lagring, tänkte komplettera med en mekanisk disk och ev en till ssd som lagras på annan plats

Fantastiskt med tid man sparar med AI, speciellt när man inte är duktig på engelska
Kompatibelt med många olika wifikameror?

K karlmb skrev:
Kompatibelt med många olika wifikameror?
Är väl mer ett program för att spara foton
Har zippat ihop Google foto och Snapchat och tankar in dom.
Är AI analys så inga rena dubletter, bildsök osv

nino nino skrev:
Är väl mer ett program för att spara foton
Har zippat ihop Google foto och Snapchat och tankar in dom.
Är AI analys så inga rena dubletter, bildsök osv
Aha

Hur många har testat C.A.F.E. ?

Dvs det grafiska gränssnittet för att ändra/utveckla automationer som på sätt och vis påminner om Node-RED fast man slipper vara beroende av just Node-RED - dvs det är en integration som utökar den inbyggda versionen av ändra en automation. Läs mera här:

https://fezvrasta.github.io/cafe/

Det verkar vara lite uppehåll i utvecklingen dessvärre, men av det jag sett så borde detta ingå i baseline av Home Assistant, men just nu kanske en aning buggit (äver om jag inte snubblat på någon bugg men väl andra))?

• Gilla
blackarrow
  • Laddar…
B Bamsefar skrev:
Hur många har testat C.A.F.E. ?

Dvs det grafiska gränssnittet för att ändra/utveckla automationer som på sätt och vis påminner om Node-RED fast man slipper vara beroende av just Node-RED - dvs det är en integration som utökar den inbyggda versionen av ändra en automation. Läs mera här:

[länk]

Det verkar vara lite uppehåll i utvecklingen dessvärre, men av det jag sett så borde detta ingå i baseline av Home Assistant, men just nu kanske en aning buggit (äver om jag inte snubblat på någon bugg men väl andra))?
I och med att den genererar YAML i slutändan, är ju resultat troligtvis samma som med andra liknande YAML-verktyg. Chatta med Claude Code är ett annat verktyg som kanske passar både nybörjaren och experten i Home Assistant.
Har inte testat CAFE.

Jag har testat, men jag tycker det är enklare att fråga AI och klistra in yaml'en. Då kan man bolla detaljer för att få allt exakt som man vill ha det.

• Gilla
guggmar
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag har testat, men jag tycker det är enklare att fråga AI och klistra in yaml'en. Då kan man bolla detaljer för att få allt exakt som man vill ha det.
Det är något jag inte ens vill prova. AI och jag är inte kompatibelt helt enkelt...😆😂

• Älska
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
B Bamsefar skrev:
Det är något jag inte ens vill prova. AI och jag är inte kompatibelt helt enkelt...😆😂
Prova!

• Gilla
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Prova!
Kommer inte att ske - jag är helt enkelt för gammal.....😎

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
B Bamsefar skrev:
Man blir aldrig för gammal för att låta någon annan göra misstag åt en!

• Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
B Bamsefar skrev:
Grejen är att ju mindre du kan, desto mer nytta har du av AI...

K karlmb skrev:
Grejen är att ju mindre du kan, desto mer nytta har du av AI...
Kan du mycket om broar? Jag har en billig du kan få köpa.

• Haha
guggmar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.