527 979 läst ·
6 114 svar
528k läst
6,1k svar
Home Assistant
Det är säkert någonting som fungerat tidigare och nu slutat fungera för det att testerna körs på Microsofts servrar utan någon hårdvara inkopplad för att se om det faktiskt fungerarK karlmb skrev:
Herregud, förlitar de sig MS? Har iofs sett några referenser till CoPilot men trodde det var ett skämt...S sjoelund skrev:
Dessutom drabbar det ju Nabus egna HA-green så det blir ju extra känsligt.
Ditt problem verkar ju vara att enheten/donheln försvunnit, inte att man läser/skriver och hänger core med hög CPU belastning.K karlmb skrev:
Inte att man försöker läsa bytes som inte finns.
"OSError: [Errno 19] No such device"
Idag har jag och ChatGPT fått till styrningen av min Charge Amps Halo via local OCPP i HA:t. Tog sin tid att allt på plats men nu kan jag börja titta på schemaläggning baserat på pris och kan även se förbrukning och även styra laddströmmen. Skönt att slippa Charge Amps molntjänst som var rätt begränsad för en bil som inte har någon koppling till molntjänster.
Hej, hur gjorde du för att styra om laddaren till egen OCPP? Hittar inte det alternativet någonstans i Charge Amps app eller via deras molnsida. Jag har en Charge Amps Aura med dubbla uttag men borde ju vara samma sak.TeroM skrev:
Idag har jag och ChatGPT fått till styrningen av min Charge Amps Halo via local OCPP i HA:t. Tog sin tid att allt på plats men nu kan jag börja titta på schemaläggning baserat på pris och kan även se förbrukning och även styra laddströmmen. Skönt att slippa Charge Amps molntjänst som var rätt begränsad för en bil som inte har någon koppling till molntjänster.
Vilken OCPP kör du?