531 894 läst ·
6 166 svar
532k läst
6,2k svar
Home Assistant
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 182 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 182 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 182 inlägg
…och den går ju att sätta utomhus i ett tätt skal om man lämnar själva strömadaptern inomhus med en USB-förlängare eller annan 5V-försörjning.Johan Gunverth skrev:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/58011344#58011344
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag har ett par IKEA-lampor som utebelysning - och vips har jag fin Zigbeetäckning även i trädgården! 🙂
Just fri sikt är lite svårt att få om de andra enheterna är inomhus eller till och med inbyggda i dosor. Men visst, någon enhet som blir repeater utomhus löser problemet.K karlmb skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 182 inlägg
Jodå! De resp. Delarna på bilderna nedan visar vad jag menar. När man ansluter delarna till varandra blir stickproppsändan som en oring i motsvarande uttagdel. Gissa om jag svor över dålig passning när dessa dök upp på marknaden för 15-20 år sedan. Det räckte att ”trycka till” lite så att de ploppade i varandra och slöt tätt. Fattade inte jag.K karlmb skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 182 inlägg
Imponerande! Undrar varför det är så extremt ovanligt. Har aldrig sett nåt liknande.Johan Gunverth skrev:
Jodå! De resp. Delarna på bilderna nedan visar vad jag menar. När man ansluter delarna till varandra blir stickproppsändan som en oring i motsvarande uttagdel. Gissa om jag svor över dålig passning när dessa dök upp på marknaden för 15-20 år sedan. Det räckte att ”trycka till” lite så att de ploppade i varandra och slöt tätt. Fattade inte jag.
[bild][bild]
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 182 inlägg
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Det tråkiga är när man vill sätta en inomhuspryl i sådana uttag, då bottnar de inte alltid. Jag köpte ett grenuttag för utomhusbruk där det enda jag egentligen sökte var att det skulle ha fästhål så man enkelt kunde skruva fast det på väggen. Blev struligt, speciellt som det var Trådfripluggar jag skulle koppla in och det blev på gränsen att de hoppade ur igen.