Du kan ställa in så att ett klick på knappen följt av ett klick på en annan knapp inom 3 sekunder samtidigt som du springer förbi rörelsesensorn släcker lampan.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Du kan ställa in så att ett klick på knappen följt av ett klick på en annan knapp inom 3 sekunder samtidigt som du springer förbi rörelsesensorn släcker lampan.
Om det regnar ute, inte har åskat på minst två dagar, nyligen har varit jordbävning i Tunisien och för tillfället inte är några flygplan i luften i närheten alltså... Och självklart bara om dagens post har kommit! 😛

• Haha
  • Gilla
jorblad och 4 till
  • Laddar…
Posten har jag lagt till nu, hopplöst när det är utdelning 2 dagar ena veckan och 3 den andra

• Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Posten har jag lagt till nu, hopplöst när det är utdelning 2 dagar ena veckan och 3 den andra
Det finns (givetvis) även lösningar för detta. 😀

https://github.com/DSorlov/swemail

Då kan du lägga in den på valfri "kontriollpanel".

Skärmdump av ett leveransmeddelande, Postnord, information dold, planerad till imorgon.

• Gilla
  • Wow
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det finns (givetvis) även lösningar för detta. 😀

[länk]

Då kan du lägga in den på valfri "kontriollpanel".

[bild]
Jo jag har lagt till den 🙂

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Är det samma problem med att sd korten går sönder om man kör std rpi os?
Tänkte på det där med tv i trapphuset, borde kunna ta en trådad rpi3 och ha webläsaren igång.
Borde iof inte bli mycket till skrivning till kortet om man bara visar en bild, uppdateringarna göra ju på andra datorn?

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
C
nino nino skrev:
Är det samma problem med att sd korten går sönder om man kör std rpi os?
Så länge det inte skrivs något till kortet är det inte ett problem. Så det har inte (nödvändigtvis) att göra med vilket OS man använder, även om det också är en faktor.

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
J
H Hylman skrev:
Det är en Synology DS216+. Jag har alltså anslutit både via webbläsare till både NAS:ens DSM-webbgränssnitt och HA:s webbgränssnitt, via terminal (Windows Powershell, till HA via ssh) och dessutom till HA via mobilappen. Allt funkade utan någon konfiguration av nätverk eller brandväggar från början, men nu ger alla vägar timeout-meddelande.
Jag tror den är lite klen, har några liknande Synology. Ha är seg på en äldre rpi. Jag kör en virtuell maskin i min Windows dator tills jag listat ut om jag ska ha en dedikerad hw.

J JohanLun skrev:
Jag tror den är lite klen, har några liknande Synology. Ha är seg på en äldre rpi. Jag kör en virtuell maskin i min Windows dator tills jag listat ut om jag ska ha en dedikerad hw.
Ja det är kanske inget prestandamonster, men jag har inte upplevt några problem. Har i o f s inte hunnit mecka mer och har bara några integrationer till Nordpool, Smhi, routerstatus, mobilen för att leka med, har inte haft tid att få igång Zigbee och sensorer/brytare än. Men gränssnittet har alltid funkat smidigt och jag har inget att anmärka på. Den har stått och varit igång utan konstigheter sen jag skrev detta ovan, 24 dagar upptid. Men efter vad jag förstått ska man ju ha Synologys modeller med ett + efter för att det ska funka med Docker och HA.
Problemet jag hade i inlägget du citerar handlade alltså om att routern tilldelat nytt IP och att jag inte var smart nog att fatta det, och därför inte kom åt den via nätverket :-).

Fattar inte varför inte tailscale funkar, går jag till admin sidan hos tailscale så är inte HA online.
Trycker jag starta i HA så står den och tuggar, sen kommer starta knappen upp igen och pricken är röd.
Laddade ju ner den där post aviseringen så uppkopplad är den ju...
Var det nån inställning och var hittar man den isåfall?

P
Någon som kan lista ut varför jag inte lyckats få igång Hacs.
Har provat några olika gånger senaste året, men ballar ur varje gång 🤔

Kör hassio i en Virtualbox på min Windows 10.
Installerar Hacs via lägg till integration.
Efter installation vill Hacs ha en uppdatering. (kan inte lägga till något i Hacs innan den är gjord verkar det som)
Uppdateringen går till synes bra, men efter omstart så vill den fortfarande uppdateras.

Efter avinstallation av Hacs så kan jag inte lägga till integrationen igen, den kommer inte upp i listan med integrationer.
Så varje gång när jag till slut gett upp så får jag återställa HA från backup.

Nu har jag sett fler Hacs tillägg jag skulle vilja prova så jag skulle behöva lite hjälp att få igång det hela.

Vilka steg har du tagit dig genom i guiden? Vad är det för meddelande den säger om uppdateringen? Vad säger loggfilen?

• Gilla
PsychoCheF
  • Laddar…
P
S sjoelund skrev:
Vilka steg har du tagit dig genom i guiden? Vad är det för meddelande den säger om uppdateringen? Vad säger loggfilen?
Fick precis till det. Det är igång 😁
Just "Guide" var det som saknades...
Sökte på lite andra fraser och hittade guider som var daterade 2023 och då gick insåg jag att Hacs inte beter sig som en vanlig integration när det installeras. (Vilket ju gärna hade kunnat nämnas när man installerar integrationen, men men)

SSH add-on hade jag sedan tidigare, men nu insåg jag att man skulle ladda ner Hacs via SSH innan man installerade integrationen, sedan gick allt som en dans.

Följde denna guiden om det är till glädje för någon
https://www.wundertech.net/how-to-install-hacs-on-home-assistant/

• Gilla
Hylman och 3 till
  • Laddar…
P
Jag har verkligen en hatkärlek till HA 😂

nino nino skrev:
Fattar inte varför inte tailscale funkar, går jag till admin sidan hos tailscale så är inte HA online.
Trycker jag starta i HA så står den och tuggar, sen kommer starta knappen upp igen och pricken är röd.
Laddade ju ner den där post aviseringen så uppkopplad är den ju...
Var det nån inställning och var hittar man den isåfall?
Msn skulle godkänna anslutningen såg jag när jag kollade loggarna så nu funkar tailscale

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.