I ärlighetens namn är mina dashboards inte jätteschnögga utan har ett litet tråkigt utseende så tänkte vi kunde inspirera varandra till bättre UI/UX med bilder och beskrivningar för att hjälpa andra till en bättre HA användareupplevelse. Se så, var nu inte blyga! 
Google wifi-integrationen har ställt till massor, alla enheter som någonsin anslutits blir en entitet.K krambriw skrev:
Har (nästan) aldrig använt den — men fördelen är ju att man kan se när folk är hemma. Typ när barnens telefoner inte var anslutna till wifi släcktes lampa i deras rum 10.00 på vardagar. Fast 370 nonsense entiteter kan man ju vara utan…
En primär dashboad för alla rum, kök mfl som demo-exempel, primärt designad för mobil/padda
Mediakontroller visas normalt bara när någon spelare är aktiv.
Sida för motorvärmare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mediakontroller visas normalt bara när någon spelare är aktiv.
Sida för motorvärmare
Logga in
Skapa konto
Jag har några olika som jag gärna delar med mig av. Den här panelen är den "tillfälliga" jag gjorde lite snabbt för några år sen. Men som allt annat "tillfälligt" här så blev den permanent 🙄 Detta är panelen som sitter centralt i huset och som vi använder dagligen, i första hand för elpris, laddning och värmepump.
Klickar man på nån av bussikonerna får man fram en aktuell busstidtabell för relevanta stationer. Data i realtid från Västtrafik, så man ser även om nån buss är försenad.
Temperaturdisplayen för verkstaden har ytterligare en liten indikator (5°C i bilden) som visar inställd önskad temperatur. Den kan jag ändra i steg 5°, 10°, 14°, 18° genom att trycka på displayen. På så sätt kan jag reglera temperaturen i verkstaden utan att behöva traska dit.
Kuvertet visar när nästa postutdelning är och den lilla bussen under visar nästa avgång från vår hållplats in mot stan. Soptunnan visar vilket kärl som ska tömmas nästa gång, och när.
De tre stora till vänster är "larmindikatorer" där Verkstad visar om jag glömt släcka eller har dörren öppen till verkstaden. Pump är larmet från styrelektroniken i avloppsbrunnen.
Raden under elprisgrafen visar information om laddningen av bilen. Där kan man se aktuell status, laddström, hur mycket som laddats, osv. Normalt sköter en automatik så att bilen laddas den billigaste tillgängliga perioden, men det går att manövrera manuellt om man vill.
De där ikonklustret mitten/vänster har mest varit experimentlåda..
Edit:
Ah, just det, den stora displayen med vattendroppen visar hur mycket varmvatten vi har i tanken.
Och siffran under visar ...
*trumvirvel*
... ungefär hur många minuter bekväm dusch det vattnet räcker till!
Klickar man på nån av bussikonerna får man fram en aktuell busstidtabell för relevanta stationer. Data i realtid från Västtrafik, så man ser även om nån buss är försenad.
Temperaturdisplayen för verkstaden har ytterligare en liten indikator (5°C i bilden) som visar inställd önskad temperatur. Den kan jag ändra i steg 5°, 10°, 14°, 18° genom att trycka på displayen. På så sätt kan jag reglera temperaturen i verkstaden utan att behöva traska dit.
Kuvertet visar när nästa postutdelning är och den lilla bussen under visar nästa avgång från vår hållplats in mot stan. Soptunnan visar vilket kärl som ska tömmas nästa gång, och när.
De tre stora till vänster är "larmindikatorer" där Verkstad visar om jag glömt släcka eller har dörren öppen till verkstaden. Pump är larmet från styrelektroniken i avloppsbrunnen.
Raden under elprisgrafen visar information om laddningen av bilen. Där kan man se aktuell status, laddström, hur mycket som laddats, osv. Normalt sköter en automatik så att bilen laddas den billigaste tillgängliga perioden, men det går att manövrera manuellt om man vill.
De där ikonklustret mitten/vänster har mest varit experimentlåda..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Edit:
Ah, just det, den stora displayen med vattendroppen visar hur mycket varmvatten vi har i tanken.
Och siffran under visar ...
*trumvirvel*
... ungefär hur många minuter bekväm dusch det vattnet räcker till!
Redigerat:
Klicka här för att svara