Hej!

Har rivit vägg mellan kök och vardagsrum. Nu tänkte jag lägga ett Rappgo Nordic 13mm trägolv över båda rummen. Tänkte höra med er hur stor en eventuellt höjdskillnad det får vara mellan rummen för att man ska kunna lägga det mellan rummen utan skarv.

I vardagsrummet är det idag ett trägolv och i köket är det ett betonggolv. Betonggolvet är någon/några mm högre än trägolvet. Det har ju varit bättre om betonggolvet varit lägre då man hade kunna spackla upp det, men nu är det inte så. Hur kan man på ett bra sätt höja trägolvet någon mm? kan man lägga dubbla foam någon meter innan de båda rummen möts eller har ni några andra tips?

Tack på förhand!

Dubbla lager foam = svikt.
1-2 lager lummpapp möjligtvis, men har du 3-4mm nivåskillnad så räcker det inte.
Kolla även totalmåttet på golvytan, om längden eller bredden är mer än 8 meter så kan det vara dumt att lägga ihop golven, 8 meter golv = 12mm rörelsemån runt om = minimum 18mm djupa socklar!!!

TheIller skrev:
Dubbla lager foam = svikt.
1-2 lager lummpapp möjligtvis, men har du 3-4mm nivåskillnad så räcker det inte.
Kolla även totalmåttet på golvytan, om längden eller bredden är mer än 8 meter så kan det vara dumt att lägga ihop golven, 8 meter golv = 12mm rörelsemån runt om = minimum 18mm djupa socklar!!!
okey, den totala bredden blir 5800 mm hur stor rörelsemån skall man ha då? 10mm borde väl räcka?

Jag tro att det går att spackla på trägolvet.

hempularen skrev:
Jag tro att det går att spackla på trägolvet.
Jasså :O
har jag inte hört, vad ska man använda för spackel då?

Stealthen skrev:
Jasså :O
har jag inte hört, vad ska man använda för spackel då?
Flytspackel och primer...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.