Vid mätningen upptänkte stadsbyggnadskontoret att vårt plank är för högt. (1.80cm) och de inte hittar någon ansökan om et byggnadslov i sitt archiv.. Nu krävs vi att vidta visa åtgärder. Antagligen sänker vi planket till 1.10cm eller glesar vi det. Planket är 35 år gammalt och byggt av föregående ägare. Min fråga lyder? Gäller inte preskriptionstiden i såna fall? ???
 
Jiba skrev:
Gäller inte preskriptionstiden i såna fall? ???
Jo det borde den göra. Hur motiverar SBK sitt ställningstagande? ???
 
SBK har inte mottiverat sitt beslut. Vi har överklagat och väntar på svar. Känner Ni nåt prejudikat på ett liknande ärende?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.