7 743 läst ·
36 svar
8k läst
36 svar
Höjda räntor väntas. Har folk råd att bo kvar?
Och med hög inflation behåller huset sitt värde då nya hus i jämmförelse blir dyrare. Du får större löneökningar. Kolla bara på 40talisterna som fick sina hus betalda på 10år tack vare den höga räntan (betalade såsom i att 90% belåning förvandlades till 30%)J Johan456 skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 298 inlägg
Tror du att huspriserna kommer ligga kvar på samma nivå om räntorna går upp ???S Strontus skrev:
Teknisk default kallas det för, när skulderna överstiger tillgångar men man fortfarande klarar av att betala finanskostnaderna. Inget problem om man bor kvar för evigt. Men om man måste flytta, skiljer sig etc...
Inte att förglömma var deras förmånliga vilkor avseende ränteavdragen.Attitudeswe skrev:
Som jag skrev, så länge som värdet överstiger skulderna. Huspriserna måste dessutom falla ganska rejält innan skulderna överstiger värdet för de flesta.I InsidersUnited skrev:
Ett fåtal får väl paniksälja, men de allra flesta borde kunna prioritera om. Åtminstone under en tid.Keiller skrev:
Personligen har jag inga problem att betala 2% istället för 1, och blir räntan riktigt hög löser jag lånen...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips husleverantör/byggare Göteborgs Södra Skärgård
Hustillverkare -
Privat leverantör vatten - risk för avstängning
Juridik -
Funderingar kring leverantör till husbygge
Hustillverkare -
Det höjda ROT-avdraget har satt fart på renoverandet
Artikelkommentarer -
Långa boräntor väntas stiga redan i år