Jag tänkte dra in rör till badkarsblandare genom väggen bakom badkaret. Visst är det ok när rören som blir ca 50cm utanpåliggande efter genomföringen endast servar badkarsblandaren (eftersom blandaren sitter på yttervägg)? Det är förståss bättre att ha genomföringen högt, men det vill jag inte och undrar hur lågt får man sätta en genomföring?

Hej Lina och Markus
Att ni inte fått något svar kan bero på att det är litet svårt att förstå vad ni vill göra. Ni kanske kan göra en skiss eller förklara bättre så att jag och andra förstår.

Jag tror inte ni får ha genomföringen i själva duschutrymmet om den inte går direkt in i blandaren.

Ok, om Larsa har rätt påverkar et mina planer, så om mågon vet säkert vore det kul att höra!

Försöker mej på en skiss:
Drawing1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

T
Du får ha genomföringen på vilken höjd du vill.

tank77 skrev:
Du får ha genomföringen på vilken höjd du vill.
Men minst 100 mm från hörn?

Men vill du verkligen ha blandaren där? Det är väl vanligare att man sätter den efter långsidan på badkaret, då skulle du dessutom kanske kunna gå direkt på blandaren med rören. En nackdel med utanpåliggnade rör där, är att du då får en glipa mellan karet och väggen.

kul uppvaknande. Förra badkaret hade blandaren på kortsidan så jag fick en mental spärr som sa att det skulle vara så. Tack för det!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.