12 563 läst ·
5 svar
13k läst
5 svar
Höjd på kortlingar
Har inte bestämt vilka möbler som ska användas i badrummet än. Antagligen handfatsskåp (komod?) och spegelskåp som 120 cm brett.
På vilken hölj behöver jag kortlingar till handfatsskåpet?
På vilken hölj behöver jag kortlingar till spegelskåpet?
/Kristofer
På vilken hölj behöver jag kortlingar till handfatsskåpet?
På vilken hölj behöver jag kortlingar till spegelskåpet?
/Kristofer
Standardhöjden från golv till överkant handfat är 85 cm och överkanten på spegeln brukar vanligen ligga på 210 cm, men i slutändan måste man ju ta hänsyn till längden på dom som ska använda badrummet.
Vilken höjd kortlingarna hamnar på beror helt på vilken typ av infästning skåpen har.
Vilken höjd kortlingarna hamnar på beror helt på vilken typ av infästning skåpen har.
Var i samma dilemma, så jag 'helreglade' från golv till tak bakom blivande handfat och spegelskåp.lomma skrev:
Lite overkill kanske, men då vet man att det finns fäste på rätt ställe sen när det är dags.
Sitter i samma sits...
Gå in på www.svedbergs.se så har de installationstabeller för den typen av infästningar som du söker.
Gå in på www.svedbergs.se så har de installationstabeller för den typen av infästningar som du söker.
Monteringsmåtten på svedbergs hemsida gäller ju bara svedbergs möbler. Mina möbler från Duobad har ju mått som skiljer med flera cetimeter...
Vad jag menar är att det underlättar att veta vilka möbler man ska ha innan man monterar kortlingar..
Vad jag menar är att det underlättar att veta vilka möbler man ska ha innan man monterar kortlingar..
På tal om Svedbergs, Jag var inne nyss och tittade på bianca skåpet och hittade bara måttet från färdigt golv till den undre kortlingen men inte den övre, undrar om jag e blind =P
Men som de andra ha sagt att veta vilket skåp man ska ha underlättar enormt, annars får det bli nån typ av helgardering. Har varit med om att kunder har bytt skåpval under renoveringen och det är inte så kul att förklara att man får sätta ben på skåpet eller ha det i konstig höjd.
Men som de andra ha sagt att veta vilket skåp man ska ha underlättar enormt, annars får det bli nån typ av helgardering. Har varit med om att kunder har bytt skåpval under renoveringen och det är inte så kul att förklara att man får sätta ben på skåpet eller ha det i konstig höjd.
Klicka här för att svara