Hej! Vi har beställt nya fönster till vårt lilla hus med relativt låg takhöjd (220cm takhöjd) och vi blir inte riktigt kloka… vi har monterat in ett av dessa fönster nu, men vet inte om det hamnade lite lågt (198cm) från ovan karm till golv.

Våran nya entrédörr blir 210cm hög så den kommer ju inte liva ihop med resterande fönster.

Vilken höjd har ni med låg takhöjd satt era fönster från golv till ovan karm?

(Om vi skulle sätta fönstren så dem livar ihop med nya entrédörren kommer vi knappt få plats med foder/taklist på ovankant på fönstren, dörren får bli ett undantag..)

Tacksam för svar!! 😄
 
BirgitS
Det beror väl också på var underkanten av fönstren hamnar, dvs. hur höga de är.
Men till sist är det ju ni som ska leva med fönstren så det bästa är väl att en av er håller fönstret på olika höjder medan den andra tittar på hur det ser ut.
 
P
L Lundgrensmansion skrev:
Hej! Vi har beställt nya fönster till vårt lilla hus med relativt låg takhöjd (220cm takhöjd) och vi blir inte riktigt kloka… vi har monterat in ett av dessa fönster nu, men vet inte om det hamnade lite lågt (198cm) från ovan karm till golv.

Våran nya entrédörr blir 210cm hög så den kommer ju inte liva ihop med resterande fönster.

Vilken höjd har ni med låg takhöjd satt era fönster från golv till ovan karm?

(Om vi skulle sätta fönstren så dem livar ihop med nya entrédörren kommer vi knappt få plats med foder/taklist på ovankant på fönstren, dörren får bli ett undantag..)

Tacksam för svar!! 😄
Om ni har satt fönsterhöjden på 1980mm så hade jag valt att beställa en ytterdörr med formatet 10-20 så då livar överkanten samt att det ser trevligare ut med 200mm kvar ovanför dörren..
 
  • Gilla
Oldboy
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.