Hej,

Jag och min sambo skulle, om möjligt, vilja höja innertaket lite samt ta fram takbjälkar. Dock ser vi ett litet problem med detta eftersom yttertaket på lägenhetshuset inte är speciellt mkt högre än innertaket som det ser ut på bifogade bilder. (Inte några jättebra bilder, de är från hitta.se´s 3D vy.) Det är en Brf där vi har lägenheten längst upp (fönsterna på taket ovanför 0an).

Anledningen till detta inlägg är mer att få lite åsikter om ni tror detta är möjligt eller om det kommer vara bortkastade pengar alternativt omöjligt pga yttertakets utformning och höjd.

Tacksam för alla åsikter!

Om det inte går att komma till en slutsats via bilderna, har ni då några tips på vad jag behöver göra för att ta reda på om detta är ett vettigt ingrepp?

Kan man ta dit en hantverkare som bara får utröna om det är görbart utan att det kostar multum för en kort analys?
Har ni isf tips en en duktig hantverkare i Helsingborgsområdet som har erfarenhet inom detta?

Som sagt, ytterst tacksam för all hjälp då jag står handfallen inför hur vi ska avgöra om detta är möjligt!

Mvh,
Peter

• Takvåning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Takvåning2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En bild innifrån hade nog varit mer till hjälp. Eller en beskrivning iaf.

Men antagligen så är det isolerat mellan takstolarna. Enda sättet att ta fram dessa isåfall är genom att lägga isoleringen utvändigt istället. Vilket varken brf eller kommunen lär tycka om.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.