Har nyligt installerat en Nibe 410p och kompressorn tycker jag låter orimligt mycket. Finns det någon här på forumet som har en tyst kompressor i sin 410p? Någon som vet hur man får tyst på eländet utan att stänga av den?
Känns orimligt att ha en ny komressor som låter i nästan hela huset, trots att den står ute i det vidbyggda garaget. Funktionen på aggregatet är bra, men oljudet.
Tips mottages tacksamt.

Kolla att alla transportskydden är borttagna . När vi installerat våran Nibe pump och vi skulle ballansera luftflödet mella rummens frånluft så hittade han som skulle mäta detta flera frigolit bitar som satt som transport skydd kvar inne vid fläkt trumman någon stans. Pumpen blev extremt mycket tystare efter det.

MVH
Jerk

Jo, det sitter ju formpressad frigolit runt ena fläkten, tog ni bort den? Var det på en 410p och blev själva kompressorljudet dämpat? Frigoliten sitter fast med nylonband typ swedstrap och är reversibelt så jag kan alltid prova och se vad som händer. Tack för tipset!

Jag har en Nibe 410p installerad sedan försommaren. Den är placerad i tvättstugan mellan bostad och garage. Den är helt tyst i bostaden frånsett endast ett svagt sus hörs i utsugen på toaletterna. Nibe 410p ger en mycke fin och behaglig luft/ventilation i huset, utan något drag.
Vi är mycke nöjda med denna.
Driftkostnaden över året vet vi inte ännu, men huset har totalt dragit 680 kw under 2,5 månader.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.