Du har kopplat rätt. Problemet ligger antingen i mekaniska vibrationer pga dålig konstruktion. Om du har möjlighet kan du provköra dimmern i "labbänk" och med isolerade verktyg peta på olika komponenter för att se om det hjälper. Den stora drosseln skulle mycket väl kunna vibrera.
Det kan också bero på att dimmer och ljuskälla inte lirar ihop, detta om det är LED-lampor du har. Enligt bruksanvisningen krävs att ljuskällan kan dimras med en "transistordimmer", dvs bakkantsstyrd dimmer. Det flesta lampor är avsedda för framkantsdimring. Se specen för dina lampor. Den svenska översättningen i bruksanvisningen är för övrigt ett skämt och borde anmälas till elsäkerhetsverkets marknadskontroll.