2 885 läst ·
43 svar
3k läst
43 svar
Hög ränta på kreditivet!
Vilken bank har du varit på? Var själv idag på Handelsbanken i Dalarna och fick erbjudande på kreditivränta på 6%, uppläggningsavgift 2400:- och 0,55% rabatt på räntan när lånen ska läggas om. Gratis slutvärdering.
Ringde sedan Länsförsäkringar och skulle där få 5,6%, ingen uppläggningsavgift, men få betala slutvärderingen själv. Alltså kändes det inte som någon större skillnad.
Någon som har tips på någon lågprisbank?
Ringde sedan Länsförsäkringar och skulle där få 5,6%, ingen uppläggningsavgift, men få betala slutvärderingen själv. Alltså kändes det inte som någon större skillnad.
Någon som har tips på någon lågprisbank?
Detta erbjudande fick jag på föreningssparbanken. Eftersom jag är en mycket nöjd kund på Handelsbanken traskade jag dit och visade vad FSB erbjöd. De var lite tveksamma eftersom de i vanligafall har 1% i kontraksränta. Efter en timme ringde de upp och erbjöd samma villkor som FSB. En skillnad var att FSB erbjöd gratis värdering men inget låneskydd, Handelsbanken har ingen egen värderare men erbjuder däremot låneskydd. Tycker detta går på ett ut. Ränte rabatterna när lånen ska skrivas om var likvärdiga. (Kanske ska strunta i att skriva om lånen eftersom räntan är lägre än den rörliga
) Jag är mycket nöjd med villkoren jag fått, men hur som helst är det alltid bankerna som vinner.
Du kan väl inte på fullaste allvar jämföra en värdering som kostar några tusenlappar i engångskostnad, med ett låneskydd som löser halva skulden om du eller din respektive kilar runt hörnet!robbin skrev:
Om man måste gå från huset om den ene går bort, så känns den fria värderingen nog som en klen tröst...
Jag är inte skeptisk.M@ZE skrev:
Jag har själv fått 3,80% på byggkreditiv och inga extra avgifter.
Mr Beach.
Det jag menade när det går på ett ut var kostnaden för att köpa till låneskyddet själv iform av extra livförsäkring. Men du har rätt det är inte jämförbart i längden behöver dock inte fundera på det eftersom jag valde handelsbanken med fritt låneskydd.
Det jag menade när det går på ett ut var kostnaden för att köpa till låneskyddet själv iform av extra livförsäkring. Men du har rätt det är inte jämförbart i längden behöver dock inte fundera på det eftersom jag valde handelsbanken med fritt låneskydd.
Jag kan inte låta bli att fundera på om inte man blandar ihop byggnadskreditiv och färdigt bolån? Men jag kanske har fel? Hur man kan få byggkreditivtänta som är lika låg som den rörliga räntan på bolån är för mig en gåta...
Nån som vet hur det kommer sig och hur man gör?
Nån som vet hur det kommer sig och hur man gör?