3 522 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Hmm, felskruvade skruv i gips?
Första gången jag satt upp gips och då uppstår frågan, skall man låta felskruvade skruvar sitta kvar?
Vad är bäst för slutresultatet efter spackel mm?
Fick in tekniken efter ett tag men jag måste erkänna att första skivan ser för taskig ut, som en schweizerost.
Vad är bäst för slutresultatet efter spackel mm?
Fick in tekniken efter ett tag men jag måste erkänna att första skivan ser för taskig ut, som en schweizerost.
Redigerat:
Ska inte vara någon skillnad.
Jag har också gjort min beskärda del av missar som skruvats ur och spacklats igen. Nej jag är ingen snickare. (För den dagen man blev snickare i skolan var jag sjuk) - OBS ironi :wow:
Ingen skillnad vad jag sett efter slipning!
Jag har också gjort min beskärda del av missar som skruvats ur och spacklats igen. Nej jag är ingen snickare. (För den dagen man blev snickare i skolan var jag sjuk) - OBS ironi :wow:
Ingen skillnad vad jag sett efter slipning!
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Du behöver inte ens ta bort skruvarna.
Det finns nog inte ett hus i världen som inte har en gipsskruv som gått lite djupt.
Det finns nog inte ett hus i världen som inte har en gipsskruv som gått lite djupt.
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Drar jag en för djupt låter jag den vara och drar in en ny någon cm bredvid.
Såna som missar helt brukar jag försöka få ut, men lägger ingen lång tid på försöket, särskilt ifall den ligger inne i skivans avfasning som sen spacklas över. Men på slät skivyta är jag lite rädd för att skruven ska ställa till det senare om skruven inte har fäst i något bakom och därmed inte sitter ordentligt fast.
Såna som missar helt brukar jag försöka få ut, men lägger ingen lång tid på försöket, särskilt ifall den ligger inne i skivans avfasning som sen spacklas över. Men på slät skivyta är jag lite rädd för att skruven ska ställa till det senare om skruven inte har fäst i något bakom och därmed inte sitter ordentligt fast.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden