2 723 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Hläp med bordsskiva
Tänkte skaffa en enkel bordsskiva (likt Vika Amon från Ikea) och montera med konsoler i en betongvägg, men jag skulle behöva kapa den så att djupet blir 40cm. Skulle behöva tips på hur jag ska kapa den. Jag har inte rört en såg sedan man hade träslöjd i skolan så jag är inte överdrivet bekväm med saker som dessa.
Frågan är om det blir så bra att kapa en sån?
Produktbeskrivning
Topp: Träfiberskiva, Mönstertryckt och präglad akrylfärg
Ram: Spånskiva, ABS plast
Fyllnadsmaterial: Papper
Botten: Träfiberskiva
Finns det ingen liknande skiva i rätt djup så du slipper det momentet?
Annars är förmodligen en cirkelsåg med anhåll det enklaste sättet att kapa en sån.
Produktbeskrivning
Topp: Träfiberskiva, Mönstertryckt och präglad akrylfärg
Ram: Spånskiva, ABS plast
Fyllnadsmaterial: Papper
Botten: Träfiberskiva
Finns det ingen liknande skiva i rätt djup så du slipper det momentet?
Annars är förmodligen en cirkelsåg med anhåll det enklaste sättet att kapa en sån.
Håller med Blindnit, tveksamt om jag skulle kapa en skiva som är uppbyggd med hålrum fyllt av papper? borde tappa i stabilitet och det blir knepigt med hållfasthet och infästning mot väggen i konsolerna.
Använd en bänkskiva istället som är massiv, låt bygghandlaren kapa den så som Du vill ha den om Du inte behöver en ursäkt för att köpa en cirkelsåg
för det är annars den enklast lösningen tror jag.
Använd en bänkskiva istället som är massiv, låt bygghandlaren kapa den så som Du vill ha den om Du inte behöver en ursäkt för att köpa en cirkelsåg
Oroar bara över att skivan ska bli för tung om man kör i massivträ, fast det kanske inte är så stort problem om man skaffar ordentliga konsoler.
Formatet är lite udda, har haft väldiga problem att hitta något som passar. Gå till ett byggavruhus är kanske lösningen. Tips på några? Vore kanon om man kunde få den svartlackerad.
Formatet är lite udda, har haft väldiga problem att hitta något som passar. Gå till ett byggavruhus är kanske lösningen. Tips på några? Vore kanon om man kunde få den svartlackerad.
Bänkskivor är oftast spånskiva med nån folie eller laminat på om det inte är massivt trä, borde inte vara nåt problem att hitta konsoler som håller för det. Tror det håller bättre än den ihåliga som Du hade tänkt innan.
Vilken bygghandlare som helst fixar sånt, Beijer, Bauhaus, Byggmax osv osv
Vilken bygghandlare som helst fixar sånt, Beijer, Bauhaus, Byggmax osv osv
Kanon, tack för hjälpen.
Klicka här för att svara