T The_Nyll skrev:
Okej, så jag ska strunta att dem skriver tex 4,3w led motsvarar 40-50 w? Led lampan funkar i en armatur det står 35w på för watten på lampan är 4,3w?
4.3W motsvarar ljuset från en 40-50W glödlampa men har 1/10 så mycket värmeutveckling. Armaturen bryr sig inte om hur ljust det lyser utan hur mycket värme som avges (annars kanske något smälter eller börjar brinna i den).

B BSOD skrev:
Sätt i en 10W led du om du vill, så får du superstarkt ljus utan att överhetta armaturen (10W<35W).

Hittar du en 35W led måste du nästan posta resultatet av belysningen här i forumet:)
Haha ska göra det. Som sagt, hjärna är CP idag tänker inte alls. sånt där hjärnsläpp fast vet egentligen detta.

T The_Nyll skrev:
Okej, så jag ska strunta att dem skriver tex 4,3w led motsvarar 40-50 w? Led lampan funkar i en armatur det står 35w på för watten på lampan är 4,3w?
Ja, som jag skrev i inlägg #6 är det helt ointressant vilken ljusstyrka det motsvarar. Det enda som är intressant är hur mycket ström den drar.

• Gilla
The_Nyll
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja, som jag skrev i inlägg #6 är det helt ointressant vilken ljusstyrka det motsvarar. Det enda som är intressant är hur mycket ström den drar.
Tackar, hjärnan är trött idag

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.