Nu har jag lite hjärnsläpp men om det står 2×35w på armaturen så gäller det bara vanlig lampa?
Eller måste jag hitta en led lampa som motsvarar 35w? Eller går det köra en led lampa som motsvara 50w för den har mindre watt i led? Om ni hänger med.

Det är för att det inte ska bli för varmt, så 6 W LED går jättebra, och lyser mer än 35 W halogen

Det är max effekt som du kan ha i lampan.

S
Oftast så har wattmärkningen på armaturen med värmeutvecklingen från ljuskällan att göra. LED-lampor alstrar i regel mindre värme än motsvarande "vanlig lampa"

Precis, alltså är det ok med en led med x watt son motsvarar 50w i armaturen de står 35w på.

Ja, det är ok med en LED som drar upp till 35W ström. Vad en LED motsvarar i ljusutbyte är ointressant.

useless useless skrev:
Ja, det är ok med en LED som drar upp till 35W ström. Vad en LED motsvarar i ljusutbyte är ointressant.
50 mena du. Men jo kanske det är

Nej, 35W är max effekt inget annat.

D Daniel 109 skrev:
Nej, 35W är max effekt inget annat.
Så du menar att en led x watt måste motsvara 35w för att funka i armaturen?

Nej, att armaturen kan bli för varm om du stoppar in ljuskällor med en effekt över 35W.

Vad menar du med led x watt?

Ok, vad blir 4,3w led i effekt då?

tommib
4,3 W

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
4,3W

• Haha
BSOD och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
4,3W
Okej, så jag ska strunta att dem skriver tex 4,3w led motsvarar 40-50 w? Led lampan funkar i en armatur det står 35w på för watten på lampan är 4,3w?

B
Sätt i en 10W led du om du vill, så får du superstarkt ljus utan att överhetta armaturen (10W<35W).

Hittar du en 35W led måste du nästan posta resultatet av belysningen här i forumet:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.