915 läst ·
5 svar
915 läst
5 svar
hjältevadshus grunden = markarbeten också?
Fick prisuppgifter därifrån (och har frågat dom). Det står att grunden kostar 300-600 000. Det låter extremt mycket tycker jag, ingår markarbeten i det?
Ja, det förutsätter jag!!!
Vi betalade 52.500 för BARA själva grunden. Tycker iofs spannet ändå upp till 600.00 låter mycket...?!
Hör med dom vad som är inräknat i det priset.
De kanske har räknat med avlopp, inkoppling av el m.m....?
Vi betalade 52.500 för BARA själva grunden. Tycker iofs spannet ändå upp till 600.00 låter mycket...?!
Hör med dom vad som är inräknat i det priset.
De kanske har räknat med avlopp, inkoppling av el m.m....?
Vi byggde utanför Göteborg. Men det är nog som du säger att det ingår massa mer än bara själva grunden, inkopplingar osv. För det vi har betalt utöver är sprängning, schaktning, kranuppställning (som flyttas till parkering) och sen en väg.
Ulle
Lita inte på priserna du får av Hjältevadshus säljare. Vår säljare "samarbetade" med ett företag som kunde "hjälpa" oss med grunden till det facila priset av drygt 200 papp enbart för grunden, inga markarbeten. Fastprisåtagande utan att ens ha sett marken. Man behöver inte vara Einstein för att inse att det priset var ordentligt tilltaget, när han dessutom började förklara hur de brukade göra grunderna för att komma undan så billigt som möjligt så drog jag öronen åt mig.
Mitt råd är att ni kontaktar ett antal lokala firmor som kan kolla på marken och ge en offert. Hjältevadshus har varit kanonbra att ha att göra med, men deras säljare är konsulter som givetvis jobbar helt i eget intresse. Vår säljare i fråga var inte alldeles överentusiatiskt inför att jobba med någon annan grundläggningsfirma än den han "samarbetar" med (eftersom det naturligtvis innebar förlorad vinst för hans del), men jag kontaktade Hjältevadshus huvudkontor och vips så var säljaren oerhört medgörlig igen. Hjältevadshus har tydliga ritningar och instruktioner för grundarbetena, så att så länge det är en seriös firma som sköter grundarbetena (vi valde Skanska) så kommer ni inte ha några som helst problem.
Mitt råd är att ni kontaktar ett antal lokala firmor som kan kolla på marken och ge en offert. Hjältevadshus har varit kanonbra att ha att göra med, men deras säljare är konsulter som givetvis jobbar helt i eget intresse. Vår säljare i fråga var inte alldeles överentusiatiskt inför att jobba med någon annan grundläggningsfirma än den han "samarbetar" med (eftersom det naturligtvis innebar förlorad vinst för hans del), men jag kontaktade Hjältevadshus huvudkontor och vips så var säljaren oerhört medgörlig igen. Hjältevadshus har tydliga ritningar och instruktioner för grundarbetena, så att så länge det är en seriös firma som sköter grundarbetena (vi valde Skanska) så kommer ni inte ha några som helst problem.
Klicka här för att svara