C
Tjo!
Nibes HR10 går på sina modiga 1200 spänn ca, skulle vilja ha tag på något motsvarande för en lite rimligare summa, går det?

Posta en bild om möjligt, så blir det lättare identifiera reläet

C
Alltså, det kvittar väl hur det ser ut, det ska vara en kontaktor styrd av en extern styrning ("originalet" ska ha 230 V AC, och det är ju klart enklast eftersom det redan finns i lådan), en brytare motsvarande "från-till-auto" och sen alltihop i en låda.

Borde väl nästan gå att bygga själv på en liten DIN-kapsling? Kontaktor hittade jag en på clas ohlson för 400 spänn. Var hittar man en brytare "från-till-auto" för montering på DIN-skena lite billigt?

C
lillePer skrev:
[länk]

Vad är det du skall koppla in?
Alltså, jag vet hur den funkar och vad den heter och kostar osv, jag letar efter ett billigare alternativ.

Jag vill koppla in elpatronen i tanken på stilleståndsrelät i vår F2020, så att den går igång av sig själv när pumpen inte orkar med längre.

Hos ELFA nr 36-091-20 pris 160:-

C
elmont skrev:
Hos ELFA nr 36-091-20 pris 160:-
Strålande!

36-186-00 borde funka som kontaktor va? Elpatronen är på 9 kW, fast jag vet inte hur den tar ut det, men den tar ju inte mer än 16A per fas, det är ju 16A säkringar...

Det borde det, en elpatron är ju en "snäll" last och den ska väl förhoppningsvis inte slå till så ofta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.