689 läst ·
6 svar
689 läst
6 svar
Hjälp!!!
Får inte pannan att funka...
verkar inte som att jag får något flöde på vattnet men jag är lite osäker.
Har en panna kopplad till varmvattenberedare.
Vattnet går från pannan till "coil pipe in" och sen ut igen i "coil pipe out" vidare till cirkpump och sen ut på radiatorer, kommer sen tillbaka till pannrummet och har en förgrening till expkärl även en förgrening till påfyllningen finns här, vattnet går sedan vidare till pannan igen.
Alltså ingen shunt och det ska väl inte vara några problem, har luftat utav bara fan både på övervåningen och vid pannan men fortfarande känns det som vattnet bara står stilla i rören.
Cirkpumpen låter som den ska på läge 1 men på 2 och 3 så börjar den att "gurgla"
KAN NÅN HJÄLPA MIG!!!!!?????
verkar inte som att jag får något flöde på vattnet men jag är lite osäker.
Har en panna kopplad till varmvattenberedare.
Vattnet går från pannan till "coil pipe in" och sen ut igen i "coil pipe out" vidare till cirkpump och sen ut på radiatorer, kommer sen tillbaka till pannrummet och har en förgrening till expkärl även en förgrening till påfyllningen finns här, vattnet går sedan vidare till pannan igen.
Alltså ingen shunt och det ska väl inte vara några problem, har luftat utav bara fan både på övervåningen och vid pannan men fortfarande känns det som vattnet bara står stilla i rören.
Cirkpumpen låter som den ska på läge 1 men på 2 och 3 så börjar den att "gurgla"
KAN NÅN HJÄLPA MIG!!!!!?????
har nästan 1 bar. ja det kommer vatten ur alla radiatorer!
Anslutningen på vvberedaren som heter "cirkulation", vad är den till?
Moderator
· Stockholm
· 57 875 inlägg
Skulle kunna vara om man vill ha varmvattencirkulation, dvs man har i större hus en separat cirk pump för varmvatten i stigarledningarna, så att det inte skall behöva ta 5 minuter att få varmvatten i kranen.
Klicka här för att svara