Rund ljusströmbrytare med två knappar på ojämnt monterad renoveringstapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringstapet runt en vägguttag med synliga skarvar och ojämnheter som behöver åtgärdas före målning.
Skapa konto
Renoveringstapet i en hall med en synlig skarv och ojämnheter på ytan som behöver åtgärdas innan målning.
Skapa konto
Jag har fått renoveringstapet uppsatt i min hall, men är inte alls nöjd med jobbet. Hur kan jag fixa detta innan jag ska måla? Spackel eller någon speciell fog?

• Renoveringstapet i hall med tydlig skarv mellan våderna som behöver åtgärdas.
    Skapa konto
Vem har satt upp den? Riktigt amatörjobb av sämsta sort. Du kan spackla många lager men denna gång måste kontakter och dosor ner innan du börjar

Mina söners pappa har satt upp det... med tummen mitt i handen
Förstår inte heller varför han inte tog ner doserna. Men det går bra med spackel då? Det börjar inte bubbla?

Jisses, vad är det för klåpare som inte skruvar bort strömbrytare innan tapetsering? Och det var en av de skitigaste strömbrytare jag sett. Det kanske varit bättre att tapetsera över den? Har den aldrig blivit avtorkad?

Haha jo, det är från när vi har slipat. Tack för hjälpen

H
Om det inte skall göras om helt så hade jag försökt rädda det genom att plocka ner brytare sen skära raka linjer runt brytare så det bildar en fyrkant. Därefter sätta en ny bit tapet, antingen kant i kant eller med lite överlapp och skära igenom båda så det hamnar kant i kant.
Alternativt sätta en helt ny våd längst ut mot listen.
Blir det inte helt perfekt så spackla den lilla skarv som blir, då är den åtminstone rak.

Hörnan är nog svårare att göra helt snygg. Kanske en latexfog kan lösa det värsta annars gör likadant där som ovan.

Tack för ett bra svar. Tror jag drar ner den tapeten vid strömbrytaren och gör om.
Sen spacklar jag hörnan och runt den andra dosan och hoppas på att det hjälper..

Blev han som gjorde jobbet informerad att du tänkte måla på renoveringstapeten, de flesta brukar tapetsera över den och då hade nog jobbet dugt, även vid strömbrytaren.

Ja, fast han har aldrig tapetserat förrut. Jag skulle gjort det själv men det är svårt med två små där den ena ammas 24/7. Tror och hoppas på att jag löser det bra med lite spackel idag. Är bara rädd att jag drar upp tapeten när jag ska slipa spackeln sen.

J
Om du ska spackla då måste måla först en gång sen spackla annars förstör du tapeten när du ska slipa.
Det går inte att slipa med tapet runtomkring.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.