Hej. Jag håller på o renoverar i ordning ett rum. Befintlig inbyggd garderob från 68' ska då rivas ut. När jag har rivit loss nästan hela ser jag det finns inga reglar. Väggskivan i rummet intill är alltså fastspikad i bakstycket på garderoben och släpper delvis när jag drar loss garderoben. Så det glipar lite o midjehöjd nu intill nästa rum.

Min lösning tänker jag då är att bygga nån slags ram/lättregel med läkt eller virke med tjockleken 20-25 mm och bredd på 48-63 mm som fästs i taksponten och väggen alt även i betongbjälklaget. Djupet med gipsskivorna som ska sättas blir 610 mm. Nya garderobens djup är 585 mm.Alltså har jag 25 mm att jobba med på djupet.

Mitt andra problem blir ju då att väggen till höger om denna bild är ju fäst på samma sätt i garderoberna i rummet intill. Problemet är då att där ska jag gipsa nu och den väggen är ungefär 3,5 m lång. Alltså garderobvägg på 3,5 m i rummet intill. Ska man bara slå spikar i byggskivorna som suttit där i alla år snett upp mot taket i detta läge från denna sida och hoppas att det håller och regla upp på riktigt(finns mer utrymme för det i det rummet) i rummet intill den gången jag renoverar där? Att renovera det rummet nu samtidigt är inte ett alternativ.

Hur skulle ni gjort? Behöver lite feedback!? Se bild

• Delvis rivet inbyggt garderobsskåp med synlig bakvägg och delar av skåpets sidor och hyllor, av täckt av brun väggskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.