Nu har den kört 68 min Och fortsätter att tuffa på. Gäller att jag har koll på isbildning på pumpen nu när jag bytt plats på givarna. Vill ju inte den ska isa ihop helt. Brine i ut är -17 och brine in är -13 Och pumpen säger -8 ute, fast det är -11

En liten uppdatering. Är inne på 4:e dagen med bytta platser av givare och den går som en dröm. Integralen är låg för en gång skull och det fungerar felfritt. Känns som att många kronor kommer att sparas här framöver. Tack så mycket för all hjälp

• Gilla
norrlandsguld01 och 1 till
  • Laddar…
H
En kort fråga till , kan du utröna genom pilar på pumpar eller annat så det inte är någon förväxling på in och ut på rören för brainen, tänker mest på dina temperaturer så det inte går fel väg ( baklänges ) genom växlaren,

Byttes det någon cirkulationspump vid servicen? Annars låter det som att reparatören har kastat om givarna och sen inte haft kompetens nog att hitta felet?

H Hjulbent skrev:
En kort fråga till , kan du utröna genom pilar på pumpar eller annat så det inte är någon förväxling på in och ut på rören för brainen, tänker mest på dina temperaturer så det inte går fel väg ( baklänges ) genom växlaren,
Har ja aldrig tänkt på får ta en titt någon dag om ja kan se riktningen. Kan annars bara jämföra bilder och se vilket rör som går in och vilket som går ut. Men som sagt ska kolla lite någon dag

useless useless skrev:
Byttes det någon cirkulationspump vid servicen? Annars låter det som att reparatören har kastat om givarna och sen inte haft kompetens nog att hitta felet?
Inga pumpar bytta. Dom har inte rört givarna på det sättet. Dom bytte en som var trasig. Sen vet jag inte om ägaren innan gjort något med pumpen eller att han ringt ut någon vvs:re.

Vvs killarna tyckte det var konstigt med. Ena killen ville byta plats på givarna men chefen ville det inte. För jag hörde diskussionen och den lät väldigt vettig. Att om givarna sätt felnså skulle de vara märkligt eftersom pumpen gått alla andra år. Och det är sant. Men å andra sidan så kanske jag inte tittat så noga utan bara höjt värmen på pumpen för att få mer värme. Så det är mycket märkligt allting. :)

H
Om den går nu och det värmer så låt det vara, lite koll på is och värden kan vara bra, gärna skriva upp, du kommer inte ihåg allt som syns, i övrigt skulle jag inte bry mig

H Hjulbent skrev:
Om den går nu och det värmer så låt det vara, lite koll på is och värden kan vara bra, gärna skriva upp, du kommer inte ihåg allt som syns, i övrigt skulle jag inte bry mig
Kollar is dagligen och ser fruktansvärt bra ut. Annars kollar jag värden men antecknat inget. Men allt ser kanon ut. Så varmt och skönt här inne nu och härligt att se den underbara kompressor arbeta med full kapacitet. :) tack så jätte mycket alla för era tips och trix.

• Gilla
Hjulbent
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.