10 684 läst ·
8 svar
11k läst
8 svar
Hjälp! Ta bort märken av spritpenna på gips
Vi ska sätta upp ny plastmatta på vägg i vårt badrum. Av okunskap har vi dock gjort vissa markeringar på gipset med spritpenna. Har nu läst att detta verkligen inte är att rekommendera eftersom färgen kan reagera med plastmattan, så undrar nu desperat om det finns någon enkel lösning på detta?
Oljefärg! jag hade samma problem när jag gipsat ett rum och skulle till att måla. Redan när jag spacklade märkte jag att tuschen slog igenom spacklet, gröna sträck. När jag sedan målade fick jag samma resultat. Fick tipset att måla med en oljegrund över fläckarna och det funkade perfekt. Obs att detta var en vattenlöslig penna jag använt. Om du använt en spritpenna som är vattenfast borde du inte får ngt problem om limmet som du sätter mattan med är vattenbaserad.
Säg inte det....vi har bekanta som efter 5år kunde läsa vad som var skrivet på gipsskivan genom en våtrumsmatta på väggen!
Inte snyggt med förra ägaren namn skrivet med 3dm höga bokstäver över ena tvättstugeväggen...
Inte snyggt med förra ägaren namn skrivet med 3dm höga bokstäver över ena tvättstugeväggen...
Klicka här för att svara