Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 318 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 318 inlägg
Hej
Jag går bet! Hittar inte det jag söker.
Jag har en laser och en led-lampa som båda har stativgänga 5/8 samt ett stativ med stativgänga 5/8. Så far så good!
Men jag letar efter någon form av övergångsnippel/bult/mojäng att skruva fast grejerna med. Har googlat mig blå men jag hittar verkligen inget. Jag hittar en miljon adaptrar för att sätta fast allt möjligt förutom att sätta fast just det jag vill sätta fast.
Så vad är det jag behöver för att skruva fast mina grejer?
Jag har en laser och en led-lampa som båda har stativgänga 5/8 samt ett stativ med stativgänga 5/8. Så far så good!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men jag letar efter någon form av övergångsnippel/bult/mojäng att skruva fast grejerna med. Har googlat mig blå men jag hittar verkligen inget. Jag hittar en miljon adaptrar för att sätta fast allt möjligt förutom att sätta fast just det jag vill sätta fast.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 318 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 318 inlägg
Ingen 1/4" skruv på stativet?Ossian K Olsson skrev:
Hej
[bild]
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 318 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 318 inlägg
En skruv med rätt gänga bör du relativt lätt kunna hitta. Sen kapar du ner den och fasar av det kapade med en fil. Ska du inte ha stativet till något annat så kan du superlimma fast gängstången och då väljer du den avkapade biten nedåt.
Annars är musikaffärer kanske en lösning. 1/4 ör foto och 5/8 är stativ inom musik.
Annars är musikaffärer kanske en lösning. 1/4 ör foto och 5/8 är stativ inom musik.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 318 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 318 inlägg
Men det är sådana lösningar jag vill undvika genom att köpa "rätt" från början.Z z_bumbi skrev:En skruv med rätt gänga bör du relativt lätt kunna hitta. Sen kapar du ner den och fasar av det kapade med en fil. Ska du inte ha stativet till något annat så kan du superlimma fast gängstången och då väljer du den avkapade biten nedåt.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 318 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 318 inlägg
Jag förstår inte riktigt vad ditt problem är men jag har följandenanowire skrev:
https://www.bauhaus.se/arbetslampa-bosch-professional-gli-18v-1900-utan-batteri
https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/gll-3-80-0601063S00
https://www.mtmc.co.uk/Bosch-BS-280...Nu9wuegidk-DtZiaDFyrrxzej85gDMNx0DT2l5q0a1rRL
Logga in
Skapa konto
Jag kan ju också använda något av mina andra stativ men då behöver jag köpa en 5/8-1/4 adapter.
Turligt nog har jag fått rätt svar nu och ska beställa rätt adapter.
Produkter som diskuteras: "arbetslampa"
Arbetsbelysning LED 800 laddbar Ansmann
Utmärkt för arbeten inom- och utomhus
555 kr inkl moms
Läs mer
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 318 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 318 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 318 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 318 inlägg
Haha! Nu ska ni få se!
Jag var på Bauhaus idag i en halvtimma och letade olika rördelar, inget passade!
Googlade lite till när jag kom hem och sökte efter reservdelar.
Hittade den här bilden. Inser att ”den där plastmojängen längst upp har jag ju. Ser det inte ut att sitta en skruv i den”
Plastmojängen låg i garaget med ett vp-rör fastsatt efter att jag hade en fullösning med ett annat stativhuvud på den. Lyfte på vp-röret och vad var där? Jodå! Exakt det jag letat efter…
Tack för ert engagemang! Men det löste sig ändå!
Jag var på Bauhaus idag i en halvtimma och letade olika rördelar, inget passade!
Logga in
Skapa konto
Hittade den här bilden. Inser att ”den där plastmojängen längst upp har jag ju. Ser det inte ut att sitta en skruv i den”
Plastmojängen låg i garaget med ett vp-rör fastsatt efter att jag hade en fullösning med ett annat stativhuvud på den. Lyfte på vp-röret och vad var där? Jodå! Exakt det jag letat efter…
Underbart! Du hade faktiskt köpt rätt från början 👌🏻😊Ossian K Olsson skrev:
Haha! Nu ska ni få se!
[bild]
[video]
Klicka här för att svara