Undrar om det är någon här som kan besvara mina frågor kring tillbyggnaden i vårt hus.
I utbyggnaden från vårt 50-tals hus som tidigare ägare lät bygga för ca 3-4 år sedan så har vi hittat sprickor i fogen som är mellan tak och vägg. Sprickorna är ca 1mm. Det finns även lite sprickor i väggar och fogar i köket (gamla delen) som renoverades i samma vända för utbyggnaden gjordes. Se bilder.
Min funderingar är om det här kan vara naturliga rörelser i det ”nya” materialet eller om vi behöver vara oroliga för att den nya delen sjunker.
I utbyggnaden från vårt 50-tals hus som tidigare ägare lät bygga för ca 3-4 år sedan så har vi hittat sprickor i fogen som är mellan tak och vägg. Sprickorna är ca 1mm. Det finns även lite sprickor i väggar och fogar i köket (gamla delen) som renoverades i samma vända för utbyggnaden gjordes. Se bilder.
Min funderingar är om det här kan vara naturliga rörelser i det ”nya” materialet eller om vi behöver vara oroliga för att den nya delen sjunker.
Klicka här för att svara




