Hej!
På måndag börjar vår badrumsrenovering, all inredning är vald men när hantverkaren visar uttagen han tänkt så är dom så fula att håret reser sig, tänk lagerlokal eller Brf tvättstuga. Jag sa att jag skulle köpa uttag istället och lämna i lägenheten, lättare sagt en gjort..
Bauhaus har det tråkigaste sortimentet på denna planet, kan ni hjälpa mig med förslag på SNYGGA och IP klassade varianter. jag gillar Jung, men förstår inte vilken termostat som passar?

Det som behövs är

1 uttag med lock
1 termostat för golvvärme el
1 tvåknappsdimmer för led 12v (inte skruvdimmer alltså) och det är för två olika led lampor

Behöver du verkligen IP44 då? Vad ska uttaget användas till?
Det är bättre att placera uttaget där det är torrt, om det är möjligt i ert badrum. Då har du mer att välja bland.

• Gilla
zwanzig
  • Laddar…
Svårt att inte behöva i ett badrum som är 1.4x1.5 m alltså strax över 2 kvm stort bara. Så ja, det är Ip44 som behövs dessvärre

• Gilla
Nomes
  • Laddar…
Satsuki
Jag tycker Schneider Exxact är förhållandevis estetiskt tilltalande.
Huruvida de finns som dimmers etc vet jag inte (gissar dock på det) men de har uttag m lock.

L L.t! skrev:
Svårt att inte behöva i ett badrum som är 1.4x1.5 m alltså strax över 2 kvm stort bara. Så ja, det är Ip44 som behövs dessvärre
Allt beror ju på vart placeringen är på sakerna. Vet du eller tror du att det behöver vara IP44?

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Med torrt menade jag fuktigt som är gränsen för IP21. Det får förekomma vattendroppar och imma, och en del stänk. Är det värre än så, dvs vått, då behövs IP44. Men det beror som sagt även på vad uttaget ska användas till som jag frågade efter. Ett IP44-uttag håller endast IP44 med locket stängt, inte med stickpropp i.

Mikael_L
L L.t! skrev:
Finns det dusch?
Allt måste vara placerat 1,2 meter från dusch-huvudet/duschstången, även med IP44, så det är inte mycket yta att spela på.
Strömbrytare och termostat kan man sätta på utsidan av badrummet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.