Hej
Jag håller på att bli tokig av min Nexa WMR-2300. Enheten är trådlöst parat ihop med en Nexa ljusbrytare, och den styr två stycken utomhus fasad lampor. Alt har fungerat klockrent förut, men elkablar och lampor var gamla och reda för att bytas ut. Jag har därför nyss bytat ut lamporna och träkt om kablarna. Jag har kopierat gammal koppling och forstår därför inte varför det nu inte fungerar. Har jag missat något? Har prövat para enheterna men det är inget ljus alls i ledlampan på wmr-2300 enheten, den verkar helt död. Se bilder på uppkoppling, kan vara något svårt å se, men beskrivningen förklarar hur det är kopplat. Är jätte tacksam för den som kan hitta en fel eller bekräfta att det ser fornuftig ut. Så slipper jag sitta och furta med utkopplat säkring lengre än nödvändigt.
Jag håller på att bli tokig av min Nexa WMR-2300. Enheten är trådlöst parat ihop med en Nexa ljusbrytare, och den styr två stycken utomhus fasad lampor. Alt har fungerat klockrent förut, men elkablar och lampor var gamla och reda för att bytas ut. Jag har därför nyss bytat ut lamporna och träkt om kablarna. Jag har kopierat gammal koppling och forstår därför inte varför det nu inte fungerar. Har jag missat något? Har prövat para enheterna men det är inget ljus alls i ledlampan på wmr-2300 enheten, den verkar helt död. Se bilder på uppkoppling, kan vara något svårt å se, men beskrivningen förklarar hur det är kopplat. Är jätte tacksam för den som kan hitta en fel eller bekräfta att det ser fornuftig ut. Så slipper jag sitta och furta med utkopplat säkring lengre än nödvändigt.
Har det fungerat men efter ditt ingrepp slutat att funka så får du ju felsöka i dina kopplingar.
Mät spänning med ett instrument på olika punkter i kopplingen.
Är där inte 230 V mellan N och L så lär det inte fungera.
Mät spänning med ett instrument på olika punkter i kopplingen.
Är där inte 230 V mellan N och L så lär det inte fungera.
Hej, tacksam för svar Ja, när det har funkat men inte funkar efter man har petat, så brukar jo man ha gjort något fel kände mig dock ganska säker på att altihopa var kopplat rätt, och hade som sagt inte användt lamporna genom sommaren. Så valde i dag köpa en ny Nexa styringsenhet, och då funkade det direkt! Så det var jätteskönt, är dock lite tveksam till Nexan enheter om dom bara har 2,5 års levnandstid.
Tack igen för att ni prövde hjälpa, och ha en trevlig helg!
Mvh Jörgen
Tack igen för att ni prövde hjälpa, och ha en trevlig helg!
Mvh Jörgen
Klicka här för att svara


