Unikt namn
Det är lätt att kritisera sidan. Den är orimligt komplicerad för en 1mans firma och skjuter långt över mål. Jag skulle själv ge upp istället för att försöka fylla den med info. Men jag tycker det säger lika om IT-leverantören som beställaren.

Om det även är rimligt att helt dömma ut en hantverkare som råkat köpa "fel" hemsida vet jag inte.
Inte ens landstingens IT-upphandlingar går ju alltid bra, och då har ju dom hela avdelningar som jobbar med saken ;)
Bara för att man är dålig på IT behöver man inte vara dålig på badrum, och tvärt om.

Jag tycker egentligen att hantverket borde få stå på egna ben att bedömas. Även om alla förväntas och bör ha en "bra" hemsida idag och uppenbart felaktig info på webben speglar sig dåligt för företaget.

• Gilla
arkTecko och 4 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Det är lätt att kritisera sidan. Den är orimligt komplicerad för en 1mans firma och skjuter långt över mål. Jag skulle själv ge upp istället för att försöka fylla den med info. Men jag tycker det säger lika om IT-leverantören som beställaren.

Om det även är rimligt att helt dömma ut en hantverkare som råkat köpa "fel" hemsida vet jag inte.
Inte ens landstingens IT-upphandlingar går ju alltid bra, och då har ju dom hela avdelningar som jobbar med saken ;)
Bara för att man är dålig på IT behöver man inte vara dålig på badrum, och tvärt om.

Jag tycker egentligen att hantverket borde få stå på egna ben att bedömas. Även om alla förväntas och bör ha en "bra" hemsida idag och uppenbart felaktig info på webben speglar sig dåligt för företaget.
Alltså näää, det där tycker jag är snömos.

Oavsett om man har it-kompetens eller ej, hur liten firma det än är etc. så klarar man att ta upp telefonen och ringa till webbyrån eller vem fan det än är som har lyckats publicera den skiten och be dom att åtminstone ta bort det som är kopierat rakt av från Veidekkes webbsida. Det går att få en enkel ändamålsenlig webbsida som är lätt (lätt som i plättlätt även för Stickan 72) för kunden att administera själv för några lusentappar i dagens läge.

Det är möjligt att Baban är asduktig på sitt gebit men vem fan vågar chansa när Baban inte verkar bry sig om hur han framställs.

• Gilla
Enolf och 9 till
  • Laddar…
Unikt namn
B Bästerortarn skrev:
Alltså näää, det där tycker jag är snömos.

Oavsett om man har it-kompetens eller ej, hur liten firma det än är etc. så klarar man att ta upp telefonen och ringa till webbyrån eller vem fan det än är som har lyckats publicera den skiten och be dom att åtminstone ta bort det som är kopierat rakt av från Veidekkes webbsida. Det går att få en enkel ändamålsenlig webbsida som är lätt (lätt som i plättlätt även för Stickan 72) för kunden att administera själv för några lusentappar i dagens läge.

Det är möjligt att Baban är asduktig på sitt gebit men vem fan vågar chansa när Baban inte verkar bry sig om hur han framställs.
Du har ju inte fel och det kan ju vara en god idé att påpeka för Baban att hemsidan är ser bedrövligt oseriös ut om han nu missat det.

Du kanske kan skicka någon länk till svinbra hemsida för enstaka tusenlappar, så kan jag hänvisa alla med usel hemsida till den här tråden.

När det gäller fåmans bolag så är det mer en regel än ett undantag...

Dessutom .......

P Pappa1986 skrev:
Edit: Eftersom ägaren till det företaget som ska utföra bygget förekommer i rättsmål som handlar om tvist/stämning så hade jag varit lite försiktig....
Kollade lexbase och mycket riktigt så förekommer han men det kan i.o.f.s. rent teoretiskt vara en fyllestyrning eller något i aktuellt ärende ointressant. Är för snål för att betala för att ta reda på vad det är.

Dessutom finns det inga omdömen någonstans online för varken nuvarande AB eller hans tidigare enskilda firma. Enskilda firman startades 2011 och 10+ år i byggsvängen borde ha genererat något omdöme eller spår att förhålla sig till tänker jag.

Nu har TS kanske redan gått vidare men jag hade inte velat chansa.

• Gilla
redep och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Du kanske kan skicka någon länk till svinbra hemsida för enstaka tusenlappar, så kan jag hänvisa alla med usel hemsida till den här tråden.

När det gäller fåmans bolag så är det mer en regel än ett undantag...
Nu är det du som skriver "svinbra hemsida" och vad som utgör en svinbra hemsida handlar i stor utsträckning om smak och tycke. Men jag påstod aldrig att man får en svinbra hemsida för det priset men jag fortsätter att hävda att en enkel ändamålsenlig webbsida får man för dom pengarna.

Om önskan var seriös kan jag lägga några timmar på att googla åt dig men det finns en hel drös med företag som gör detta och priserna startar ungefär på 3000 kr för en enkel webbsida byggd i wordpress. För ca. 5000 får du en ren, snygg och enkel webbsida med 6-7 undersidor, länkar till social media, bildgalleri och några kontaktformulär.

Unikt namn
B Bästerortarn skrev:
Nu är det du som skriver "svinbra hemsida" och vad som utgör en svinbra hemsida handlar i stor utsträckning om smak och tycke. Men jag påstod aldrig att man får en svinbra hemsida för det priset men jag fortsätter att hävda att en enkel ändamålsenlig webbsida får man för dom pengarna.

Om önskan var seriös kan jag lägga några timmar på att googla åt dig men det finns en hel drös med företag som gör detta och priserna startar ungefär på 3000 kr för en enkel webbsida byggd i wordpress. För ca. 5000 får du en ren, snygg och enkel webbsida med 6-7 undersidor, länkar till social media, bildgalleri och några kontaktformulär.
Frågan var absolut seriös. Har du bra tips så är det nog väldigt många som skulle ta del av dessa.

Men om du, som kanske har IT vana, behöver lägga flera timmar för att hitta en tillräckligt bra leverantör. Så kan jag ju tycka att förväntan är hög på att en snickare som ändå nyligen startat firman ska lyckas med detsamma.

Jag ska ju absolut inte försvara den dåliga hemsidan baban har, men jag menar att man får ha rimliga förväntningar.
Jag tänker på hur många gånger jag beställt pizzor från otroligt bedrövliga sidor, och då tillhör det ju ändå standard att man går dit för att leta menyn. Vilket kanske inte är fallet för en underentreprenörbyggare...

B Bästerortarn skrev:
Enskilda firman startades 2011 och 10+ år i byggsvängen borde ha genererat något omdöme eller spår att förhålla sig till tänker jag.
Det första bolaget var aktivt typ 2011-2013/14.
Det är inte SÅ konstigt om inte det syns i sökningar idag. Kanske kör han bara som UE. Är det vanligt att sådana får betyg? Kanske kör han UE eftersom han inte fått styr på hemsida etc.

Om det stämmer att han får uppåt 40 uppdrag per år av huvudbolaget (som i sin tur har bra anseende?) så borde det ju finnas väldigt många referenser att tillgå genom huvudbolaget.

Visst finns det flera varningsklockor och kanske är det en ordentlig skummis, eller upplägget med säljbolag/UE. Men saker som lexbase tycker jag ringer högre än risiga hemsidor.

Det är väl dock även intressant att kolla upp historiken för huvudbolaget, eftersom TS (eventuellt) har affären med dessa.

Snygg bild
Arbetare med verktygsbälte håller i en sladdriven skruvdragare; Träkuber med symboler för telefon, e-post och mobil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vem har en sladdriven skruvdragare idag!
:crysmile:
Schyssta öppettider, dock ovanliga för just byggare! Låter lite som han har ett kontorsjobb och sitter med detta företaget vid sidan om.

Excel
Det här var den roligaste tråden på länge. Hela upplägget med Baban och hemsidan är ju sjukt kul.

Nominerar Baban och hemsidan till årets skämt :crysmile::rofl:

• Gilla
redep och 1 till
  • Laddar…
T
Excel Excel skrev:
Det här var den roligaste tråden på länge. Hela upplägget med Baban och hemsidan är ju sjukt kul.

Nominerar Baban och hemsidan till årets skämt :crysmile::rofl:
Ännu roligare hade det varit om Baban hade kommit och kommenterat i tråden. Någon kanske vill tipsa honom?:p

• Gilla
redep och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
T tank77 skrev:
Ännu roligare hade det varit om Baban hade kommit och kommenterat i tråden. Någon kanske vill tipsa honom?:p
Ja! Baban kom hit, vi har så många frågor!

Sittställning
Hmmmmmm detta blir roligare och roligare

• Leende kundtjänstmedarbetare med headset.
    Skapa konto
  • Hand med pensel målar en träplanka i ljusblå färg.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
Stefanstips
  • Laddar…
Närbild av murbruk som appliceras på tegelsten vid husbyggnad.
Skapa konto

" få et citat" antar det är en direktöversättning från "Quote" alltså offert :)
Flera generationer tillbaka - Firman är väl ny ?
Vi är kända för att.... - Inga omdömen någonstans
alla oss - Det är bara en anställd
Med det stora bolagets resurser - Egenfirma med lågt kapital

och huset på bilden är nog inte byggt i Svea rike :)

Inget ont om Baban han är säkert en skön lirare. Men hemisdan är 10/10 :)

• Haha
  • Gilla
dixidoo och 10 till
  • Laddar…
S
Lite kul är detta, jag har haft kul åt hemsidan. Jag hoppas verkligen inte att det är en duktig kille som satsat massor för att försöka få ett försprång men faller på en hemsida...

Men kul läsning var det iallafall

S Screew skrev:
Lite kul är detta, jag har haft kul åt hemsidan. Jag hoppas verkligen inte att det är en duktig kille som satsat massor för att försöka få ett försprång men faller på en hemsida...

Men kul läsning var det iallafall
Ja, alltså han har troligen gjort hemsidan själv, eller någon annan i hans närhet.
För IT-konsultföretaget Asia IT har samma adress som Babans bygg, enligt deras hemsida.

S
L lordi skrev:
Ja, alltså han har troligen gjort hemsidan själv, eller någon annan i hans närhet.
För IT-konsultföretaget Asia IT har samma adress som Babans bygg, enligt deras hemsida.
Där ser man:thinking:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.