35 121 läst ·
79 svar
35k läst
79 svar
Hjälp, min hantverkare har lagt ut till ett annat bolag
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
Håller med dig men som jag skrev så är försäkringnåbolagen petiga. Visst går det att fotografera få massor av foto, men hittar försäkringsnåbolaget fel så blir det svårt att få ut försäkringspengar. Kaklingen kan ju vara hur bra som helt men tätskiktet är ju ännu viktigare.T tank77 skrev:Fast nu är Baban med i BKR och att man är det betyder inte ett skit om man är ute efter kvalitet då vilken tomte som helst kan bli medlem i BKR.
Känner flera plattsättare som är sjukt duktiga och dom är inte med i BKR längre då det egentligen inte behövs. Man betalar in en massa pengar varje år till ingen nytta enligt dom. Likadant är det med Säker Vatten, inget som krävs för att jobba som rörmokare utan är bara ytterligare en organisation som håvar in luftpengar.
Och söker man på dessa namn så hittar man ingen här i Sverige, varken någon Tim eller Stuart, gå på magkänslan, min magkänsla säger att jag skulle leta upp ngt annan.MrJay skrev:
Lycka till.
Hahahaha vilken tomte 
Nedanstående text har de klippt och från den stora byggjätten Veidekkes hemsida och klistrat in på deras egen sida.
Synd att de glömde ändra företagsnamnet bara...
"Vi bygger allt mellan himmel och jord.
Veidekke jobbar med byggnation i alla dess former och i hela landet. Vi bygger nytt, bygger om och renoverar. En stor andel av våra byggprojekt är kommersiella lokaler som kontor, affärslokaler, lager, hotell, köpcentrum och offentliga byggnader som skolor, sjukhus och arenor."
Om man klickar på länken till den som gjort hemsidan (Asia IT) så hamnar man någonstans där man har konstiga bokstäver och läser baklänges.
De har av en händelse samma adress i Sverige som den aktuella byggfirman i fråga
Ser att de har snott fler texter från Veidekke. Undrar vad de skulle säga om det
Nedanstående text har de klippt och från den stora byggjätten Veidekkes hemsida och klistrat in på deras egen sida.
Synd att de glömde ändra företagsnamnet bara...
"Vi bygger allt mellan himmel och jord.
Veidekke jobbar med byggnation i alla dess former och i hela landet. Vi bygger nytt, bygger om och renoverar. En stor andel av våra byggprojekt är kommersiella lokaler som kontor, affärslokaler, lager, hotell, köpcentrum och offentliga byggnader som skolor, sjukhus och arenor."
Om man klickar på länken till den som gjort hemsidan (Asia IT) så hamnar man någonstans där man har konstiga bokstäver och läser baklänges.
De har av en händelse samma adress i Sverige som den aktuella byggfirman i fråga
Ser att de har snott fler texter från Veidekke. Undrar vad de skulle säga om det
Redigerat:
Hemsidan måste ju vara gjord från någon mall, och kunden har inte orkat eller förstått att han ska ordna till den.
Men ett par referenskunder kan ju vara bra att fråga efter om man vill prova vingarna med en nyetablerad(?) entreprenör. Om det är 4-5 projekt I månaden som underkontrakteras så borde det ju vara lätt att skaka fram.
Men ett par referenskunder kan ju vara bra att fråga efter om man vill prova vingarna med en nyetablerad(?) entreprenör. Om det är 4-5 projekt I månaden som underkontrakteras så borde det ju vara lätt att skaka fram.
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
Fast med den hemsidan, vet jag inte om jag skulle ge dem en chans.
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
Men just i badrumsbranschen verkar det vara väldigt vanligt med rena säljbolag, som sedan lägger ut allt med tveksamt resultat.
Kollade in deras hemsida: En enmansfirma startad 2019 som jobbar med bostadutveckling, tunnlar, järnvägsprojekt, etc! (och litet skumt citat från hemsidan; "Vi bygger många olika saker. Men mest av allt människor."....) Imponerande kille måste jag tillstå. Att bygga badrum måste vara en enkel match för denna man. Anlita honom 
Tänk på att kontrakt som du får av en hantverkare aldrig är huggna i sten, be att få lägga till en paragraf om att alla underkonsulter behöver godkännas skriftligt av dig innan de tillåts beträda eller arbeta på ditt hus.
Inte säkert hantverkaren går med på det bara
Inte säkert hantverkaren går med på det bara
Eller på "projekt" där följande text finns;MrJay skrev:
"Veidekke jobbar med byggnation i alla dess former och i hela landet. Vi bygger nytt, bygger om och renoverar. En stor andel av våra byggprojekt är kommersiella lokaler som kontor, affärslokaler, lager, hotell, köpcentrum och offentliga byggnader som skolor, sjukhus och arenor. Här nedan har vi samlat ett urval av våra projekt där du kan mer."