Vad ska jag ha får ventilation ska bygga 1/2 plans hus med golvvärme
Har borrat bergvärme men vet inte vad jag ska ha för ventilation vad finns det för alternativ ????
 
Bäst kontroll av ventilationen får du men balansedan ventilation, dvs FT eller FT med återvinning, FTX. Det är även det dyraste alternativet. Självdrag fungerar inte i moderna hus så det sista alternativet blir få ett frånlufsystem, dvs du har en fläkt som suger ut luft ur tex badrum och garderober ocg sedan tillluftsventiler i väggar eller spaltventiler i fönster.

Systemet bör dimensioneras och ställas in så att du får ett svagt undertryck i huset.
 
ok tack för tipsen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.