1 881 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Hjälp mig snälla!!!!!
Hej jag har helt panik. Jag är 10 år och har så mycket ångest över något som jag har råkat göra. Jag tappade med min stora sminkborste i toaletten och jag vet inte vad jag tänkte på utan jag spolade ner den. Jag är ledsen o gråter för jag vet inte om jag vågar berätta för mina föredrar. Jag är rädd att vi behöver gräva upp alla ledningar för att få bort den!! Jag har så mycket panik o bara gråter. Vad ska jag göra?! Kommer det bli stopp?
#1 Prata med dina föräldrar, de kommer förstå.
Om borsten orsakar stopp beställer man en sugbil av firma, som då går ner med typ en lång dammsugarslang och suger bort stoppet.
Men akutbesök av dessa firmor är väldigt mycket dyrare än ett planerat besök under dagtid. Så det är ju bra att göra det planerat.
Om borsten orsakar stopp beställer man en sugbil av firma, som då går ner med typ en lång dammsugarslang och suger bort stoppet.
Men akutbesök av dessa firmor är väldigt mycket dyrare än ett planerat besök under dagtid. Så det är ju bra att göra det planerat.
Vi kommer ju inte ha råd jag får panik jag tycker så synd om dom
Jag tror inte att detta stopp än men kan det bli det?
Såvida man inte har någon utta avloppslösning med en känslig kvarn pump så kommer det inte att orsaka problem. Inte för att det uppskattas att det kommer sådant med avloppsvattnet. Men det hanteras.
Om den klarar kröken i själva toan så är det nog lugnt det är lixom smalaste stället, du behöver nog inte vara orolig. Om ni skulle ha väldigt gamla trasiga rör ut från huset så att det har växt in rötter i dem kan den ju självklart orsaka stopp men då är det ju rötterna i röret som är det stora problemet och borsten var bara sista klicken rören skulle behöva bytas ändå och det hade blivit stopp av papper om ett år. Men detta är rätt osannolikt så det behöver du inte ligga vaken över.
Okej tack så mycket. Men en sissta fråga. Om jag skulle spola och allt är som vanligt då har allt klarat sig?
Ja, skulle jag säga, borsten kan ju teoretiskt ha fastnat men vatten rinner runt den utan problem men så lägger din lillebror en megaboll med toapapper och spolar ner allt på en gång så fastnar det på borsten, men igen även det är inte troligt, då skulle borsten nog rubbas och allt åker iväg om det skulle hänt.A Anonym-människa skrev:
Okej tack så mycket. Jag har ingen aning hur jag ens hitta hit men tack
Klicka här för att svara