Är det någon som kan hjälpa mig med var jag får tag på en sådan här äldre nyckel med dubbla ax till ett jalusiskåp?
Jag har gömt nyckeln till spritskåpet och måste ha tullat ur skåpet innan, för jag kan för mitt liv inte minnas var jag gömde den. Misstänker att skåpet är från Kinnarps.
Jag har gömt nyckeln till spritskåpet och måste ha tullat ur skåpet innan, för jag kan för mitt liv inte minnas var jag gömde den. Misstänker att skåpet är från Kinnarps.
Har du kollat ovanför skåpet?? I nån prynadsskål?? Eller i skafferiet? Ifall du vart där och letat efter chips eller salta pinnar eller liknande?? Om du ofta besöker barskåpet så kan det va någon i din familj som av ren omtanke gömt nyckeln.T torke1 skrev:
Tro mig: Både jag och min fru har vänt uppochner på lägenheten. Återstår bara att få tag på ny nyckel, försöka lirka upp låset eller bryta sig in. Sen hittar vi säkert nyckeln...B Belastar skrev:
Kan du fråga grannar och bekanta om de har ett skåp av samma ålder? Äldre nycklar har en tendens att passa i olika lås.T torke1 skrev:
Efter min flytt i våras som jag upplevde som välplanerat kaos hittade jag inte en enda skåpnyckel.
Åkte till secondhandbutik och köpte billigt från deras nyckelhög, de hade rejäla mängder. Givetvis stämde ingen nyckel, mitt ögonmått var uselt. Men inköpet gjorde att originalnycklarna dök upp, jag hade samlat dem i en handväska. Hade jag behövt åka en andra secondhandrunda hade jag nog köpt bättre nycklar, då hade det nog lyckats.
Åkte till secondhandbutik och köpte billigt från deras nyckelhög, de hade rejäla mängder. Givetvis stämde ingen nyckel, mitt ögonmått var uselt. Men inköpet gjorde att originalnycklarna dök upp, jag hade samlat dem i en handväska. Hade jag behövt åka en andra secondhandrunda hade jag nog köpt bättre nycklar, då hade det nog lyckats.
Efter att jag varit hos låssmeden (de hade inga sådana att sälja) och pratat med Kinnarps (inte de heller) letade frun ett varv till och hittade den i botten på en låda med strumpbyxor.NyKarin skrev:
Efter min flytt i våras som jag upplevde som välplanerat kaos hittade jag inte en enda skåpnyckel.
Nu blir det nubbe till sillen på jul. Slutet gott, allting gott.
Verktygstokig
· Halland
· 8 338 inlägg
Klicka här för att svara