Ska resa bort 10 dagar och köpte några enkla droppbevattnare till PET-flaskor, men jag har svårt att förstå hur man ska få de att fungera. Ska den lilla "kranen" på sidan vara ovan jord? Måste man göra hål i botten på PET-flaskan för att det överhuvudtaget ska komma ut något vatten? Enkel design men ändå övergår det mitt förstånd hur det ska fungera. Tacksam för hjälp! ❤️
Droppbevattnare 4-pack från Jula med spikformad design och liten kran på sidan, annonseras med pris 49,90 och 35 recensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kranen ska vara ovanför jorden, för ställer du in flödet.
Du ska skruva på flaskan såhär.
En upp-och-nervänd plastflaska med vatten som används som droppbevattning i en grön växt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett litet hål kan du göra i botten på flaskan, så undviker du att det blir vakuum.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
M Matox skrev:
Kranen ska vara ovanför jorden, för ställer du in flödet.
Du ska skruva på flaskan såhär.
[bild]
Ett litet hål kan du göra i botten på flaskan, så undviker du att det blir vakuum.
Tack för ditt svar! Gick ut och justerade så kranarna satt ovanför jord. Borrade ett litet hål i botten på första flaskan och då sa det slurp och halva flaskan tömdes på en minut. 😂 Läste recensionerna på Julas hemsida och det verkar inte bara vara jag som har problem....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.