Hej,

Hittade denna isolering i ett garage och jag undrar vad det är för produkt? Verkar vara någon form av glas/mineralull med ett litet hårdare vitt ytskikt på.
Någon som vet eller iallafall kan hitta motsvarande produkt?

Jag ska själv isolera en betongvägg, utvändigt, men mot ett skyddat utrymme (dvs ingen risk för sol/regn).
Det alternativ jag har är cellplast och det kan väl iof fungera, men tycker detta är trevligare då det inte är brännbart samt att det ser lite snyggare ut.

Vit isolering med nätstruktur i ett garage, möjlig mineralull, skadad med genomföring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Isolering med vitt ytskikt och folie i garage, synliga rör och genomborrning.
Skapa konto

Detaljbild vid skada/genfomföring:
Glas/mineralullsisolering med vitt ytskikt i garage och synlig skada/genomföring.
Skapa konto

Vanlig mineralullsisolering med en pålimmat väv och sprutmålad. finns i många tjocklekar och lämpar sig inte för utomhusbruk. Att ett galler är där är för att det är känsligt för skada,. blir hål i väven.

J jonaserik skrev:
Vanlig mineralullsisolering med en pålimmat väv och sprutmålad. finns i många tjocklekar och lämpar sig inte för utomhusbruk. Att ett galler är där är för att det är känsligt för skada,. blir hål i väven.
Jo, men har du exempel på vem som tillverkar/produkt? Hittade inget när jag sökte (iof inte jättemycket)... det verkar ju vara en färdig (även målad från fabrik) produkt.

Ser onekligen ut som en innertakskiva för pendlade tak.

Edit: parafon är en snarlik skiva

PeterFalun
isover?

Undertaksfirmor har dess produkter

Ser ut som en industriskiva för buller. Typ echophon modus med utskick i vit eller natur. Såna skivor brukar man sätta med dessa plastplugg

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.