Hej,
Jag och min sambo skall skriva på köpekontraktet för ett hus i morgon eftermiddag och har fått ut en kopia på kontraktet. Jag skulle behöva lite hjälp att gå igenom det så att det inte innehåller några felaktigheter.
Vi kommer att besiktiga huset på måndag och har således bett om att skriva in en besikningsklausul, se §17.
Se länk för kontraktet:
https://www.dropbox.com/s/p9txw05ierqnw5c/Köpekontrakt.pdf
Jag och min sambo skall skriva på köpekontraktet för ett hus i morgon eftermiddag och har fått ut en kopia på kontraktet. Jag skulle behöva lite hjälp att gå igenom det så att det inte innehåller några felaktigheter.
Vi kommer att besiktiga huset på måndag och har således bett om att skriva in en besikningsklausul, se §17.
Se länk för kontraktet:
https://www.dropbox.com/s/p9txw05ierqnw5c/Köpekontrakt.pdf
Jag är inte jurist men om jag skulle köpt en fastighet så skulle detta kontrakt inte vara ett problem för mig.
Ser väl ut som ett standardkontrakt.
Sen kanske jag kan tycka att tiden är lite snålt tilltagen när det gäller besiktningsklausulen.
Om besiktningsmannen föreslår en fördjupad undersökning på någon del så kan det bli snålt om tid.
Ser väl ut som ett standardkontrakt.
Sen kanske jag kan tycka att tiden är lite snålt tilltagen när det gäller besiktningsklausulen.
Om besiktningsmannen föreslår en fördjupad undersökning på någon del så kan det bli snålt om tid.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det ser helt OK ut.
Och om det blir problem med att fixa besiktning precis inom en vecka, så går det nog att få säljaren att (skriftligt) tänja på gränsen lite grand.
Från det ena till det andra: Har ni inte haft några funderingar om radonhalt i huset?
Och om det blir problem med att fixa besiktning precis inom en vecka, så går det nog att få säljaren att (skriftligt) tänja på gränsen lite grand.
Från det ena till det andra: Har ni inte haft några funderingar om radonhalt i huset?