5 349 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Hjälp mig dra ny el samt jorda ljuskrona!
Medlem
· Korpilombolo
· 3 738 inlägg
Du byter väl lampproppen också? De där gamla runda kan ju sättas i lite hur som helst. Särskilt om den ska jordas
.
Tyvärr är de nya fulare och tar mer plats under täckkåpan.
Tyvärr är de nya fulare och tar mer plats under täckkåpan.
Låter bra, de övriga lamphållarna är i bra skick.GK100 skrev:Ser ju ut som att ledningarna är i vettigt skick, kolla vid lamphållarna och är det ok där också rör inget. Att byta till lampsladd där det är trångt och bökigt kan ibland göra saker sämre. Och den ser vettig ut om du ska jorda, räcker med en bra anslutning i upphängningsröret vad som syns på bilderna. Och när du nu har jord i uttaget kan det vara en lämplig åtgärd.
Återkoppling sent omsider, tyvärr utan bilder då lampa redan är upphängd:
Det blev väldigt bra när jag borrade ett hål i en metallbit mitt i lampan, trädde igenom en bit gulvit FK och lödde fast. Det var dålig kontakt med ungefär alla delar av lampan, eftersom det ligger flera lager färg på den. Skrapade dock lite på valda ställen (längst ut på armarna, på dekorationerna, längs upp osv) och fick perfekt kontakt alla gånger. Inga separerade metalldelar mao.
Tackar för hjälpen, som vanligt, och en extra eloge till tommib för tipset om CO!
Det blev väldigt bra när jag borrade ett hål i en metallbit mitt i lampan, trädde igenom en bit gulvit FK och lödde fast. Det var dålig kontakt med ungefär alla delar av lampan, eftersom det ligger flera lager färg på den. Skrapade dock lite på valda ställen (längst ut på armarna, på dekorationerna, längs upp osv) och fick perfekt kontakt alla gånger. Inga separerade metalldelar mao.
Tackar för hjälpen, som vanligt, och en extra eloge till tommib för tipset om CO!
Klicka här för att svara