Man kan ha en elpatron direkt i acctanken (så har nog de flesta vedeldare). Sedan behöver du dessutom styreneheter som reglerar det hela. Solvärmen ska ju ladda när den producerar varmare än tanken, likaså ska ju kaminen ladda när den är varmare än tanken. Men luft/vattenenheten ska ju bara sättas igång när inte de övriga laddsätten ger tillräcklig värme. Dessutom måste möjliga överhettningar hanteras. Men en acctank med elpatron och tillräckligt många anslutningar måste vara en bra början.