Hej.

vi har precis flyttat in i ett hus och i köket finns det en inbyggnadsmicrovågsugn i väggen. När vi tetsar den så fortsätter den att låta ca 30 sekunder efter att vi tryckt på stop eller efter att tiden gått ut. Även fast vi försöker trycka på stop flera gånger så fortsätter den ändå att låta. Den lyser dock inte efter att vi tryckt på stop och glasskivan slutar att snurra, men ljudet fortsätter. Ska det vara så?? Eller är det något fel??

Jättetacksam för svar!!
mvh Jossan

Min micro låter också efter att tiden gått ut, har gjort så sedan den var ny, antar att det finns en kylfläkt som kyler ner någon komponent i micron som blivit varm, så det är nog normalt.

Mina föräldrar har Siemens micro som gör likadant

• ImageUploadedByByggahus.se1344289352.966681.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Japp, så funkar en micro. Vår fortsätter att kyla om vi använt den över en viss tid. Men om vi värmer något i bara ca 10 sek. slutar den direkt.

Å vad skönt att ni alla skriver att det är normalt. Jag höll på att stressa upp mig där och tänkte att micron redan är trasig vår första dag i huset!! Men det låter toppen, då kan jag nog vara lugn. Tack :-)

Jag säger som de andra, det är väl fläkten som låter? Så gör vår Siemensmicro också.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.