Vi har precis flyttat till hus! Huset är iskallt alla element ska vara ”på” men är iskalla.
Nu försöker jag lösa detta men nr 1.
Förstår inte vilken av dessa jag ska vrida på då jag inte har någon aning om vad som är vad!!!!
 
  • VVS-installation med rör, mätare och stängda ventiler under en vit skåpinredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är dom stängd då? Är allt annan uteslutet. Shunt öppen .... cirkpump går! Värmen är dom två med termometer
 
Dom två med termometer är öppna och den närmast dom två är nu varm. Vad är de för ngt?
 
Inte vi heller eftersom bilden inte säger så mycket:D Kommer värmen via kulvert? Om värmen kommer från en gemensamhetsanläggning, har grannarna värme? Är ventilerna varma? du borde ha en värmereglering i ditt egna hus. Man brukar inte stänga av värmen med med ventiler?
 
En av dessa är kallvattnet, det andra varmvattnet. Sedan har du 2 st för uppvärmningen,
 
Alla grannarna har värme. Och alla element är på max men kalla
 
Den längst till vänster är huvudavstängning till uppvärmningen, Nr2 från vänster är "returen". vrid dem både motsols till max och vänta.
 
Tack ska testa
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.