Vilken av följande pumpar får er röst ni som har eller arbetar med att montera LLVP's? (Jag är ute efter kvalitet/livslängd, ljud samt verkningsgrad.)

Fujitsu 12 Slim Nordic
Daikin N35
Mitsubishi FH35 VEHZ
LG Nordic Prestige 09 eller 12

Förutsättningar är Sundsvall med ett litet bistrare klimat än Malmö :D

P
FH'n är riktigt trevlig.

Tyvärr är inte energimyndighetens tester uppdaterade med de senaste dvs aktuella modeller.
Det blir inte riktigt rätt att jämföra modeller som skiljer 2 år emellan.

Fujitsun är oxå en bra pump då den har drag även i ett bistert klimat, den bör dessutom vara billigare. Doch saknar den elektrostatfilter om man nu vill ha den reningen av miljöluften.

• Gilla
larsrydell
  • Laddar…
Då vi valde för 3 år sedan vart det en toshiba, den var bland dom bästa i tester, den var absolut bland dom dyraste men 5 års garanti som erbjöds då avgjorde. Detta i jämtland. Och vi har inte ångrat oss....men nu har det krånglat lite för oss....batterierna i fjärrkontrollen tog nämligen slut!

• Gilla
larsrydell
  • Laddar…
trattalask
Jag har en daikin c35 som funkade bra i ett par veckor sedan avled den. Oklart om det beror på slarvig installatör eller själva pumpen. Men det återstår att se. Min Fujitsu har snurrat på bra i de tre år jag haft den.

• Gilla
larsrydell och 1 till
  • Laddar…
Det blir Mitsubishi som får äran. Beställer en till stugan i Jämtland också så får vi se hur mycket den sparar in där också.

Har tyvärr inget att jämföra mot i Sundsvall då det är en sommarstuga som gjorts om och som blir åretrunt bostad från och med i år. I Edsåsen har jag dock full koll på elräkningarna året om.

Återkommer med lite förbrukningsstatistik när det gått ett tag!

Tack för alla svar!

• Gilla
Majgårdarna
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.