Hej
Jag har tänkt köpa en skruvdragare och har väl en budget på 1500kr plus minus några hundra. Har hittat några intressanta produkter och skulle gärna vilja ha lite råd.

Bosch gsr 14,4-2-li i kartong 1500kr

Hitachi DS14DSFL 1695kr

Bosch PSR 14,4 LI-2 1295kr

Vilken skulle ni valt? Eller har ni något annat förslag?

Bosch GSR:en du listar skulle jag valt.
Jag har ägt alla 3 modellerna (okej, den gröna är en generation nyare) och GSR:en känns överlägset bäst, mycket smidig modell.
Hitachi är mitt favoritmärke numera, men DSFL modellen är verkligen ett bottenskrap baserad på dom gamla DL modellerna.

Grön Bosch är mer som Black & Decker vilket inte är så positivt.

Om du hoppar upp ett budgethack till runt 2000kr så finns Hitachi DS14DSAL som är mycket trevlig och stark, men inom din budgetram så hade jag definitivt valt GSR:en. :)

Redigerat:
Jag har en likadan PSR fast 18v. Den är svag och har bara "borrläge" + momentlägen, ingen riktig växel. Fruktansvärt irriterande. Min gamla Co-tech 18v var på vissa sätt bättre. Satsa på GSR:en.

Av dem du listar så ska du tveklöst ha GSR:en.

Du skriver ju inte så mycket om hur du tänkt använda skruvdragaren.
GSR:en är ju ingen jättekraftig maskin och den har bara 10mm chuck, men den är lätt och de blåa bosch dragarna borgar för bra kvalitet. Själv kör jag GSR 18V-LI som jag är väldigt nöjd med, det är ju dock en lite annan prislapp på.

Redigerat:
Hej
Den kommer nog mest att användas till små byggprojekt. Staketbygge, sandlåda, plus andra saker.

Stämmer in i kören av GSR-förespråkare i denna jämförelse.....i ditt heat av utmanare får man väl nästa säga att "dom andra" får motorstopp i starten....

Håller förövrigt med skalman1 om DSAL....den har ju figurerat hos bla XL-bygg till bra priser...dom kanske kan göra bra pris på kvarvarande ex....

Instämmer även jag. Jag brukar annars förespråka Hitachi, men deras dsfl är plastig och känns mer som en leksak, jämförs snarare med grön Bosch, B&D osv. Ibland kommer det dock kampanjer där dsl eller dsal kommer ner i ditt segment.

P
Jag har GSR 14,4 som jag köpte för 1500 i L-boxx när det var kampanj.
En mycket bra maskin som gör det den ska och där jag tycker förvaringen är värdefull i L-boxxen.

Nackdelen är att jag tycker att hela 14,4 volt är ett mellan segment som är lite meningslöst. Ångrar att jag inte köpte en kraftigare 18V maskin istället men det kommer.

Skulle inte detta kunna vara något?
http://www.beijerbygg.se/store/priv...vdragare/skruvdragare-gsr10-8v-li-2-005470716
Jag köpte den bara för jag hittade den till bra pris och den var i l-boxx då och jag kan lätt säga att jag använder den maskinen mer än 14,4 volt maskingen.
Oerhört smidig och gör det den ska.

Skillnaden mot 14,4 volt maskinen är ganska liten.
10,8 14,4
30 Nm 34 Nm (Hårt)
13 Nm 16 Nm (Mjukt)

Sen är det värt att kolla upp så du får 2 batterier och snabbladdare.
Men jag ville bara tippsa om annan masking och erbjudanden går ju att hitta om man letar.

Fördelen med 10,8 V systemet är ju att Bosch har en del maskiner som man tex kan beställa nakna till bra pris. För en hemmapulare som inte uträttar stordåd eller gör stora byggen räcker nog dessa maskiner långt.
Tex sticksåg http://www.prishammeren.dk/shop/bosch-stiksav-gst-3601p.html
Multiverktyg http://www.prishammeren.dk/shop/bosch-akku-multicutter-1883p.html
extrabatteri http://www.prishammeren.dk/shop/bosch-originalt-10-2696p.html

osv finns fler.

Bara mina tankar och smaken e som baken :D

• Gilla
olofh
  • Laddar…
Har du varit och kännt på de olika maskinerna? De ligger rätt olika i handen och har olika tjocka grepp. En skruvdragare som är jobbig att hålla i är inget bra val även om pris och prestanda är rätt. Åk till en affär och be att de sätter i batterier om de inte finns framme, det påverkar balans och tyngd avsevärt

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Hej. Tack för hjälpen allihopa. Åkte till min lokala xl-bygg och kände och köpte en gsr 14,4. Det blir säkert bra med den.

f_s_81 skrev:
Hej. Tack för hjälpen allihopa. Åkte till min lokala xl-bygg och kände och köpte en gsr 14,4. Det blir säkert bra med den.
Kommer bli jättebra!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.