Den gamla gula gågräsklipparen av okänt märke från 80-talet har pajat helt och det är dags för en ny känner jag, den har gjort sitt.

Kraven är att den ska ha uppsamlare(täckodlar så gräsklipp är guldvärt), klara gräsmatta med mycket lutningar av olika grad, gärna ha möjlighet att köra med mulcher när jag inte använder uppsamlaren, samt vara lätt att köra runt mina många buskar och rabatter. Tomten är ca 800 kvm. Maxbudget är 6000kr. Klipper gräset en gång i veckan i snitt.

Jag kommit fram till dessa två men har ingen aning om vad jag ska mer kolla efter när jag väljer en gräsklippare. Kan inget om vilka märken som är bra eller något, vill bara ha något som är pålitligt. Har även kikat på batterigräsklippare då jag inte alls har ett mek-huvud och det känns lätt att bara kunna ladda utan att bry sig om olja och bensinsorter, men tycker att det är svårt att hitta bra information om vad som är bra. Tar gärna tips gällande det. Annars är det dessa två som jag tyckt varit intressanta. Vilken tycker du?

Toro Recycler 55 AD
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=832526
Stiga Combi 48 SQ
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=2457628

Jag rekommenderar Klippo. Till och med som 30 år gamla begagnade maskiner är de bra. Mycket bra.

Vet dock inte vilken av deras modeller som har uppsamlare, eller om Klippos uppsamlare passar alla deras modeller, men det borde närmaste återförsäljare kunna upplysa dig om.

Keiller Keiller skrev:
Jag rekommenderar Klippo. Till och med som 30 år gamla begagnade maskiner är de bra. Mycket bra.

Vet dock inte vilken av deras modeller som har uppsamlare, eller om Klippos uppsamlare passar alla deras modeller, men det borde närmaste återförsäljare kunna upplysa dig om.
Har redan kollat på Klippo och de verkar inte ha uppsamlare nuförtiden. Fanns en modell tidigare som hette Comet som hade det men de tillverkas inte längre.

M magink skrev:
Har redan kollat på Klippo och de verkar inte ha uppsamlare nuförtiden. Fanns en modell tidigare som hette Comet som hade det men de tillverkas inte längre.
Har du Facebook? Finns en som säljer en Klippo Brilliant med uppsamlare. 3.900:- Ser ut att vara i nyskick.
I Landskrona men det kanske är i fel del av Sverige för din del?
Här är annonsen i alla fall:

https://www.facebook.com/marketplace/item/670631440168096/

När min Stiga gav upp efter 42 år !!! Fick jag rusa ner och köpa en tillfällig på Jem &Fix, Garden 40cm med drivning 1490kr , är helnöjd efter 2 år.

• Gilla
magink
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Har du Facebook? Finns en som säljer en Klippo Brilliant med uppsamlare. 3.900:- Ser ut att vara i nyskick.
I Landskrona men det kanske är i fel del av Sverige för din del?
Här är annonsen i alla fall:

[länk]
Har vaken Facebook eller bor i närheten. Bor i Södermanland.

I ärlighetens namn så är jag inte jättesugen på att köpa begagnat. Vill gärna ha en återförsäljare i ryggen så jag får något som är helt från början. Har inte kunskapen att kunna utvärdera skicket på en begagnad gräsklippare, även om priset kan vara mycket mer fördelaktigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.